Siirry pääsisältöön

Pilven reunalta paistaa aurinko.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Kohta ollaan jo puolessa välissä lomaa. Suomen kesä on lyhyt ja loma häämöttää loppuaan. Onneksi kuitenkin saamme vielä nauttia lomaa noin puoltoista kuukautta. Kesäkuulle meidän perheellämme ei ihmeemmin ole ollut loma suunnitelmia. Olemme pääasiassa olleet kotona ja käyneet tässä lähiseudulla uimassa yms. Osittain emme myös halunneet mitään tekemistä, sillä olen toipumassa leikkauksesta kotona.

Heinäkuussa meidän perheellämme onkin enemmän suunniteltua loma tekemistä. Lapset menevät leirille ja silloin me aikuiset saamme viettää omaa aikaa. Käymme myös koko perhe risteilyllä sekä menemme seurakunnan perhe leirille ensimmäistä kertaa. Elokuun puolella vielä Linnanmäki reissu häämöttää, joten saa sanoa, että eiköhän jo siinä ole tarpeeksi loma tekemistä. Jää myös niitä luppa päiviä, että voi tehdä mitä huvittaa ja jaksaa. Toisaalta olisi ehkä kiva vielä käydä jossakin vesipuistossa, mutta tuossa on kyllä ohjelmaa kyllikseen, että saa nyt nähdä, miten käy. Voi olla, että kesän reissut ovat sitten siinä.

Leikkauksen jälkeen olen voinut ihan hyvin. Toki en ole malttanut levätä niin paljoa, kuin olisi pitänyt. Olen kuitenkin saanut liikkua normaalisti. On ihana, kun viimeiset viikot olen tavannut ystäviä ja viettänyt aikaa heidän ja perheen kanssa. Olen jostakin syystä ollut myös viime aikoina stressaantuneempi. Sekin  on kyllä jonkun verran näkynyt myös omassa käytöksessäni. Olen ollut kiukkuisempi. Toki siihen on myös vaikuttanut se, kun on saanut jännittää, että saako lasten isältä lupa lappua passeja varten. Onneksi sekin homma hoitui hyvin ja nyt passit onkin sitten tilattu.
Meillä oli palaveri myös lastensuojelussa lasten isän kanssa. Sekin palaveri vei taas voimia, kun sai jännittää ihan hirveästi, että miten asiat menevät. No lastensuojelun asiakkuus siitä tuli. Onhan se ollut meillä aikaisemminkin, mutta en tahdo jaksaa tätä rumbaa uudelleen ja uudelleen. Syksyksi oli sovittelu ajat valmiina, mutta nekin peruuntuivat sitten. Tietenkin lasten isälle eivät ajat sopineet ja hän ei pystynyt järjestämään omia työaikoja niiden aikojen mukaan. On se niin kurjaa, että tuntuu siltä, että tietyt asiat eivät toimi. Onneksi kuitenkin itse käyn terapiassa parin viikon välein juttelemassa ja lapset saavat syksyllä koulun alkaessa ajan omalle koulukuraattorilleen. Se on ainakin yksi positiivinen asia.

Kaikesta huolimatta olen iloinen ja onnellinen siitä, että olen jaksanut tämän kaiken. Viimeisen kahden vuoden aikana oma jaksaminen on ollut tiukalla. Onneksi lapset ovat jo isoja ja heistäkin on todella iso apu arjen pyörittämisessä. Joskus on sellainen fiilis, että tekisi mieli luovuttaa ja huutaa keuhkot pihalle, olla hengittämättä hetken aikaa. Silti kaiken tämän keskellä koen, että minua varten on vielä jotain tehtävää täällä ja meistä jokainen on tarkoitettu tänne maanpäälle. Odotan todella sitä päivää, että jotakin suurta ja mullistavaa tapahtuu meidän jokaisen elämässä, sillä lailla hyvällä tavalla. Onhan se välillä rankkaa, kun sairastaa uupumusta ja masennusta, mutta positiivisella elämän asenteella pääsee jo hyvin pitkälle.

Ihanaa viikon jatkoa teille rakkaat lukijat ja tukijat! Toivotan teille jokaiselle ihanaa loppu kesää ja aurinkoisia päiviä! <3

-Johkis

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett