Siirry pääsisältöön

Se ois rakkautta, kesää, ystävii ja ihan normi arkee.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Viikko alkaa olla lopuillaan. On ollut kyllä ns. työntäyteinen viikko. Paljon on ollut kaikenlaista kesä homma ja kodin laittamista sekä häiden suunnittelua. Perheen kanssa yhdessä oloa, sekä ihanat siskon mussukat tulivat tänään yökylään. Eli hommaa siis riittää edelleen. Huomenna alkaa uusi viikko suunnitelmana pari päivää siskon lasten kanssa ja sitten perjantaista lähtien taas oma perhe koolla. Sitten alkaakin meidän perheemme kesäloma puuhat, joita olemme jo koko kesän odottaneet ja suunnitelleet. Tarkoituksena olisi koko perheen voimin mennä Tallinnan risteilylle sekä seurakunnan perheleirille. Sen jälkeen minulla onkin ystävän häät tiedossa. Joten näillä sitä mennään eteenpäin, hitaasti mutta varmasti. Seuraavaksi voisinkin jaotella otsikoilla niitä aiheita, joita tähän blogi tekstiini haluaisin postata.

Häät

Olemme tosiaan saaneet alkaa nyt suunnitella häitä. Tuntuu, että hommaa riittää. Ensinnäkin miettiä, että missä häät pidetään, halutaanko kirkossa siunaaminen vai tapahtuuko kaikki samassa paikassa. Oma hääpuku tietysti. Mistä hääauto? Entä kaasoille ja morsiuslapsille vaatteet, juhlapaikan koristelu, teema värit ja ruoka. Tässä kaiken keskellä vielä miettiminen, että kuka tulisi kuvaamaan, jotta saadaan ainutlaatuiset häät muistoiksi ehkäpä kansioon tai kodin seinälle.  Kyllä täytyy sanoa, että hommaa siis riittää kaikin puolin. 
Tosiaan yritämme kovasti, että häät saataisiin mahdollisimman pienemmällä budjetilla tehtyä. Toki varmaan kalleimmat asiat ovat morsiamen eli minun hääpukuni sekä sormus ja ruoka. Olemme myös kaasojeni kanssa päässeet jo hyvään alkuun suunnittelussa. Olen iloinen, että minulla on niin iso tiimi mukana suunnittelemassa elämämme tärkeintä päivää.
Meillä on tosiaan tarkoitus pitää häät oman seurakuntamme tiloissa. Vielä on mietinnässä, että mistä saadaan pappi, mutta onneksi sitä vielä ehtii miettiä, kun kirkko asiatkin ovat vähän kesken. Tällä hetkellä ainakin meille ovet sulkeutuivat Helsingistä sekä Tuusulasta, joten voi olla, että pidämme koko juhlan samassa paikassa ellei mitään varasuunnitelmaa vielä löydy. Tosin Vantaan seudulle olisi kirkkoihin haku vielä syyskuussa, joten sekin kannattaa vielä kokeilla, että avautuuko ovet sinne vai ei. Kuitenkin uskomme, että varmasti asiat järjestyvät omalla tavallaan sekä omalla painollaan. Ei kannata liikaa stressata. Hääpuku on tsekattu ja taisinkin löytää jo unelmieni puvun. Tuli heti sellainen fiilis, kun sovitin pukua, että tässä se nyt on.Vielä en kuitenkaan uskaltanut pukua tilata, sillä kyselen kaasoilta mielipidettä ja painonpudotus projekti on vielä kesken. Uskon, että sekin asia varmasti järjestyy tässä lähikuukausina. Onneksi tässä vielä melkein vuosi aikaa :D   

Fysioterapia

Tällä viikolla kävin myös pitkästä aikaa fysioterapeutilla. Leikkauksen jälkeen oli kulunut nelisen viikkoa, että sain uuden ajan ja pääsemme taas selän kuntouttamisessa eteenpäin. Olen päivittäin tehnyt jumppari liikkeitä ja olen todennut, että se tekee kyllä hyvää. Aloitan oman päiväni sillä, että jumppaan melkein heti aamiaisen jälkeen, jos ei ole muita menoja. Päivä on siis pulkassa ajoissa siltä osin niin aikaa jää muullekin. Ei tarvitse stressata illalla, että voi hitsi, jumppaaminen on jäänyt tekemättä. Onneksi olen niin aktiivinen senkin asian suhteen, että en jaksa kantaa huolta siitä. Pakko kuitenkin saada itsensä työkuntoon, kun tosiaan elokuun 16.päivä olisi tarkoitus jatkaa opintoja eteenpäin. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta selän kanssa.
Ikävä puoli on se, että oma fysioterapeuttini lopettaa. Sain uuden ajan ja uudelle fysioterapeutille. Olen tykännyt tehdä töitä juuri tuon oman fysioterapeuttini kanssa. Toisaalta näitäkin asioita tulee elämässä eteen, että jotkut asiat saattavat muuttua kesken matkan. Eihän niille muutoksille mahda mitään. Toivon, että uusi fysioterapeuttini on myös hyvä ja ottaa huomioon kuntoutuksessa ne oikeat asiat. Kaikista eniten kuitenkin toivon sitä, että pystyn työskentelemään unelma ammattini parissa. Olisi ikävää todeta, että en voisi tuota koulua käydä loppuun terveydellisistä syistä.

Oma hyvinvointi ja jaksaminen

Kesä tosiaan alkaa olla lopuillaan ja kaikenlaisia asioita on ehtinyt tapahtua kesän aikana, jotka ovat varmasti vaikuttaneet omaan mielialaan. Olen ollut väsyneempi ja ahdistuneempi. Kyllä uskon, että näilläkin asioilla varmasti pääsee eteenpäin, kunhan vaan antaa itselle aikaa. Toipuminen on tärkeää, että menee sen omien tuntoaistien mukaan, ei ole kiire mihinkään. Me itse luomme ne kiireet ja paineet, ei niitä meille kukaan anna tuosta noin vaan. Olen nukkunut erittäin paljon ja tunnen, että aamut ovat edelleen minulle niistä kaikista vaikeimpia. Olen myös nukkunut osittain levottomasti ja huomaan, että unissa käsittelen päivän tapahtumia ja asioita. Onneksi puolisoni on tukenani, kun on niitä huonoja päiviä ja tuntuu, että ei vaan jaksa tehdä yhtään mitään. Silloin on otettava iisimmin ja tehtävä asiat sen mukaan, miltä itseltä tuntuu hyvältä. Olen myös huomannut, että laiminlyön ehkä siivoamista tai kokkaamista, mutta senkään asian kanssa en jaksa ottaa stressiä. Menen päivä kerrallaan eteenpäin ja toivon parasta, että jaksan pyörittää arkea itseni sekä lasten kanssa. Toisaalta sekin on helpottava asia, kun lapset ovat isoja ja niin omatoimisia. Nautin nykyään niistä illoista, kun saamme miehen kanssa syödä iltapalaa ja katsella telkkaria, kun lapset kuuntelevat iltaisin omassa huoneessaan musiikkia. Toisaalta on haikeaa ajatella sitä, että he ovat jo niin isoja ja heitä ei juurikaan kotona näy, enemmän ovat kavereidensa kanssa ulkona tai kavereiden kotona. Onneksi minulla kuitenkin on nuo maailman rakkaimmat ihmiset, ilman heitä minulla ei olisi mitään. He ovat syy siihen, että jaksan joka aamu nousta sängystä ja sanoa heille, että rakastan heitä ja jaksan heidän kanssaan myös viettää aikaa. Olen monesti miettinyt sitä, että, jos minulla ei olisi lapsia tai lapseni otettaisiin pois, se verottaisi myös paljon, etten jaksaisi. Olisin selkeästi paljon huonommassa kunnossa. Haluan kuitenkin olla lapsilleni hyvä äiti, vaikken ole täydellinen. Ei meistä tietenkään kukaan koskaan voi täydellinen ollakaan, vaikka ehkä joskus koitamme tavoitella täydellisyyttä. Onneksi kuitenkin lapsemme eivät sellaista vaadi vaan kelpaan heille juuri sellaisena, kuin olen. He myös kelpaavat minulle kaikkineen virheineen sekä omina itsenään. Olen niin kiitollinen heistä joka päivä! <3

Hääpäivä

Olimme mieheni kanssa viettämässä tänä vuonna hääpäivää Helsingissä sekä kaupungilla, että hotellissa. Valitsimme ruokapaikaksemme Amarillon. Siellä oli erittäin hyvä palvelu ja ruoka oli todella hyvää. Olimme myös yötä hotelli Scandicissa. Huone pakettiimme kuului aamupala sekä kuohuviini kupongit. Ihastuimme kyllä hotelliin sen verran, että varmasti otamme hääyöksi jostakin paikkaa Scandicilta hotellin hääyöksi, ensivuodelle. Teki niin hyvää olla oman kumppanin kanssa kahden kesken ja ilman puhelimia. Vaikka toki myönnetään, että nukkumaan mennessä puhelimia tuli vähän selailtua. Seuraavana päivänä lähdimme kotiin ja minä hääpukujen sovitukseen, niin kuin tuossa aikaisemmassa kohdassa siitä mainitsinkin. Todella loma teki hyvää aikuisten kesken. Olen muutenkin iloinen siitä, että olemme mieheni kanssa viime aikoina lähentyneet enemmän toistemme kanssa. Ehkä se on sitä, kun osaa oikeasti niinä vaikeinakin hetkinä arvostaa sitä, että toinen on vierellä. Pystyy luottamaan siihen, että tapahtui mitä tahansa niin meidän purjeemme ei vähästä hätkähdä. Olen aikaisemminkin sanonut, että parisuhteen a ja o on luottamus, rehellisyys ja puhuminen. Ne ovat kolme tärkeintä asiaa, tietysti myös uskollisuus. Halusin eritoten tuoda esiin puhumisen. Monesti miehet ovat vähä puheisia ja tuntuu joskus siltä, että heistä on vaikea saada irti mitään. Kun jaksaa vain päivästä toiseen jutella ihan perus arki asiat niin siinä ohessa syntyy varmasti myös vielä syvällisempiä keskusteluja. Olen iloinen siitä, että mieheni on hyväksynyt minut juuri sellaisena kuin olen tämän neljännen avioliittovuosien aikana. Olen iloinen siitä, että minulla ainakin on sellainen mies, kenen kanssa voi puhua asioista. En kirjoita tätä siksi, että leuhkisin asialla. Haluan vaan kertoa, että meillä asiat ovat näin, kun valitettavan monella se on toisinpäin.

Nyt on pakko lopetella kirjoittaminen ja tästä blogi tekstistäkin tuli ihan liian pitkä. Joskus näinkin. On pakko lähteä nukkumaan, kun talo on hiljainen, kun neljä muksua tuhisevat omissa sängyissään. En malta odottaa aamua ja sitä, kun joku pieni ihminen huutelee sängystään: ”täti, täti.” On ihanaa todeta, että olen kiitollinen siitä, että saan olla sisko, äiti, täti ja bonus äiti myöskin. Kaikkea ihanaa teille jokaiselle tulevaan viikkoon ja nyt todellakin nautitaan helteistä. :D

-Johkis <3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett