Siirry pääsisältöön

Ihanaa, tylsää arkea ja pettymyksen tunteita..

Heips rakkaat lukijat! :) <3

Ihanaa taasen aamu aloittaa blogin kirjoituksella. Mulla jo mielessä ajatuksia jotka haluan saada kirjotetuksi. Mistähän sitä oikein aloittaisi.

Psykiatrisen sairaanhoitajan käynti

Tosiaan minulla eilen oli psykiatrisella sairaanhoitajalla käynti. Olin saanut kotiin täytettäväksi monta erilaista kyselyä mm. masennus ja ahdistuneisuus. Molemmissa kyselyissä pisteet tuli sen verran korkeaksi, että muuten kun minulla olisi halua aloittaa terapia niin pisteiden vuoksi sitä ei voida aloittaa. Todella olin pettynyt siihen. Kai ne tietää mikä minulle on parhaaksi ja missäkin vaiheessa. Masennus ja ahdistus pitäisi saada lievän/keskivaiken tasolle. Ja minulla se on vakavan asteella. Olenkin arjessa sen huomannut, etten todellakaan ole oma itseni. Muuten käynnin aikana keskustelimme miten minulla, on arjessa nyt mennyt ja varattiin seuraava aika ensi vuoden puolelle.

Arjessa lasten kanssa

Minulle arki on parhainta ja ihaninta silloin, kun lapset ovat kotona. Vaikka olenkin väsynyt, masentunut ja uupunut äiti niin todella lapset tuovat arkeen oman piristyksensä. Minun aikani kuluu parhaiten lasten kanssa tehdessä asioita ja ihan siitä, kun lapset ovat läsnä arjen askareissa. Todella iloitsen noista kullanmuruista.

Arki itseni kanssa

Se om tylsää ja puuduttavaa. Niin kuin äsken mainitsin niin ilman lapsia arkeni olisi todellakin tylsää eikä minkään arvoista. Tälläkin hetkellä suurin osa aamusta menee siihen, että teen todella hitaasti asioita. Aamuisin ensimmäisenä, kun herään, herätän lapset ja sitten teen aamutoimeni, jos jaksan. Tänäänkin aamulla en olisi millään jaksanut nousta sängystä ylös. Minulla on pakollisia menoja, joille on mentävä, siinä mielessä on hyvä, että niitä on, niin on pakko saada itsensä ylös. Tänäänkin aamulla minulla meni 15 minuuttia siihen, että istuin sängylläni ja tuijotin jonnekin. Päässäni pyöri, että olisi puettava, meikattava ja syötävä niin en vain kyennyt tekemään sitä. Vitkuttelen laittautumista niin pitkälle, että on pakko tehdä, jotta kerkeä pakollisille menoille. Tänään minulla nyt aamupäivästä menoa riittää, joten ei tarvitse miettiä, että mihin sitä aikaansa taas kuluttaa.

Arki mieheni kanssa

Minun masennuksen myötä, myös mieheni tila paheni. Mieheni siis sairastaa kroonista masennusta. Eilenkin hän nukkui suurimman osan päivästä. Uudet lääkityksetkin vaikuttavat, että hän on väsyneempi. Toisaalta joskus minusta tuntuu, etten pysty ymmärtämään häntä, vaikka me molemmat sairastamme tällä hetkellä. Olisi ihana tehdä yhdessä asioita, kun lapset ovat koulussa. Mutta pääasiassa teemme asioita erikseen. Joko mieheni tekee tietokoneella ja minä puhelimella. Vaikka nytkin olisi lenkkikaveri emme vaan saa yhdessä aikaiseksi lähdettyä kävelylle. Minä ehkä olisin se aktiivisempi osa puoli. Helposti jää kävelyt tekemättä, kun toinenkaan ei lähde.

Mielekästä tekemistä

Tänään minun on tarkoitus tehdä huomiselle joulupusseja. Seurakunnassamme on leipätyön joulujuhla ja minä olen lupautunut tekemään lapsille joulupussit. Minulla on yksi ihminen siinä auttamassa. On kiva, kun saa tehdä sellaisia asoita joista tykkää ja saa hetkeksi arjen huolet unohtaa.

Uusi kirja

Jos jaksan, niin aion lukea kirjan. Lukeminen vaan tällä hetkellä tuottaa haasteita. En jaksa keskittyä tekstiin ja varsinkin jos se on todella intensiivistä. Pieni pala kerrallaan. Pikku serkkuni ehdottamana lainasin kirjastota kirjan sata tapaa tappaa sielu - narsistin uhrit kertovat. En ole aikaisemmin törmännyt tähän kirjaan ja todella odotan innolla, että pääsen lukemaan muidenkin kertomana asioita joita he ovat joutuneet kokemaan. Ehkäpä sekin voisi olla yksi aihe jossa blogissa kirjoittaa.

Vähävaraisten perheiden muistaminen

Todella olen kiitollinen siitä, että vähävaraisia perheitä sosiaalitoimi muistaa kaikenlaisilla lahjoilla näin joulun alla. Todellakin raha ja muiden antamat lahjat tulee tällä hetkellä tarpeeseen. Koskaan ei voi tietää mitä elämässä tapahtuu ja kenenkin kohdalle. Olen erittäin kiitollinen siitä, joka olet jaksanut muistaa vähävaraista perhettä tänä jouluna. Meidänkin perhettä muistettiin tänä jouluna ja se todella lämmittää sisintä. Saamme ostaa jouluksi ruoat perheellemme kotiin ja lapset saivat myös paketit. Todella tämä tuli meidän perheelle tarpeeseen. Sillä tälläkin hetkellä kelassa seisoo käsiteltävänä sairauspäivä rahani. En tiedä saanko rahoja edes tämän kuun puolella. Kävin eilen jo Kelassa virkailijaa "hoputtamassa". Todella lämmin kiitos teille jokaiselle! :) Olen iki kiitollinen ja onnellinen ja muistan niitä ihmisiä sydämessäni <3

Eiköhän tämä blogin kirjoitus riitä tällä erää. Heti tuntuu, että sydämeltäni putosi taakka, kun sain teille kirjoittaa asioista. :) Kiitos, että olette siellä! :)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett