Siirry pääsisältöön

Joulun tunnelmaa ja ajatuksia

Heips rakkaat lukijat!

Jouluaatto

Vihdoinkin joulu tuli. Minusta ei kovinkaan tunnu joululta. Vaikka olenkin jonkun verran laittanut joulua. Tuntuuko sinusta tai mitä sinä ajattelet joulusta?

Tänään ensimmäisen kerran tein live videota facebookissa. Halusin toivottaa ystävilleni hyvää joulua musiikin muodossa. Siinä tulikin mieleeni, että olisiko minusta jopa tekemään video blogia. Toisaalta kirjoittaminen on hyvä vaihtoehto. Tekstiä voi korjata ja muokata ennen kuin sen julkaisee. Videota, jos tekee ja varsinkin livenä niin siinä se ei ole muokattavissa jälkikäteen. 

Minua jännitti ensinnäkin todella paljon julkaista video face kavereilleni. Sillä live videota pystyy katsomaan kesken, kun sitä tehdään. Oli kuitenkin hyvä fiilis siitä, että uskallan olla rohkea ja kertoa ns. julkisesti omista mielipiteistäni ja asioistani. Ehkäpä jossain vaiheessa voi olla mahdollista sekin video blogi mutta nyt ainakin kirjoittamisella mennään. 

Me ollaan ensimmäistä kertaa miehen kanssa joulua kahdestaan. Yritämme luoda meille kotiin, että millaisen joulun teemme meille kahdelle ja sitten perheelle, kun joka toinen joulu lapset ovat meillä. Huomaa sen, kun molemmilla on ne omat jouluperinteet tai miten sen sanoisi niin miten saisimme yhdistettyä sen. Mitä pidämme ja mitä jätämme pois. 

Minulle ainakin tärkeintä joulussa on ne läheiset ja rakkaimmat ihmiset. Ja joulukirkko, ruoka, musiikki. Mitä kaikkea tuleekaan mieleen. Tänä vuonna en itse juurikaan lahjoja saanut. Ei ne lahjat aikuisille mutta lapsille. Siitä tulee hyvä mieli, kun lapset saavat lahjoja. Itsekin lapsena varmaankin odotin lahjoja kaikista eniten. Aikuisena sitä arvostaa eniten niitä rakkaita ihmisiä kenen kanssa joulua viettää. 

En tiedä oliko tämä huono aihe blogissa kirjoittaa joulusta ja joulun vietosta. Kaikki omalla tavallamme. 


Ihanaa joulun aikaa teille jokaiselle ja nautitaan joulusta rakkaidemme kanssa! <3 

Joulupäivä

Tänään minusta on tuntunut siltä, että on ollut maailman tylsin ja pisin päivä vaikka nukuinkin pitkään. Tänään olen katsonut yhden tuotanto kauden katsomaani sarjaa. Syönyt jouluruokia pariinkin kertaan, juonut paljon glögiä ja herkutellut niin kuin jouluna yleensä on tapana. 

Tänään illalla aloitimme mieheni kanssa katsomaan elokuvaa. Se jäi hieman kesken sillä ystäväni tuli tuomaan perheellemme joulupaketin. Se teki minut iloiseksi. Toisaalta olen väsynyt vaikka tänään olikin sellainen tunne, että taas jaksaa, kun on saanut levätä koko joulun. 

Kynttilän loisteessa kirjoitan tätä blogiani tänään. Lapsetkin soittelivat minulle joulu kuulumisiaan. He olivat saaneet ihania ja käytännöllisiä lahjoja isänsä puolen sukulaisiltaan. Tulikin minulle haikea olo ja mieli siitä, kun kuulin heidän äänensä. Tekee kipeää olla erossa lapsista niinkin pitkään. Vaikka toisaalta joskus on ollut pidempikin aika. Luulen, että tällä hetkellä ikävää lisää vielä se, kun oma mieli ei ole ihan kunnossa. 

Haluan todella kertoa teille asiat niin kuin ne ovat. Ja kaiken mitä tänne blogiin kerron on täysin totta. Toki jos mielipide asioita kirjoitan niistäkin joku saattaa olla erimieltä. 

Aluksi ajattelin, että kirjoitan yhden tekstin joulusta, mutta nyt tämä teksti tuleekin pitkäksi. Sillä ajattelin kirjoittaa jokaisesta kolmesta päivästä mitä jouluun kuuluu. 

Huomenna tapaninpäivänä vanhempani tulevat käymään ja lapset tulevat illasta kotiin. Sitten meneekin useampi päivä koko perheen kanssa viettäen joulu lomaa. 

On ihana olla miehen kanssa kahdestaan ja levätä mutta se on kaikkein parasta, kun meillä on koko perhe koolla. Silloin kaikki on täydellisesti hyvin. :) 

Rakastan teitä blogini lukijat! :) <3 Ihana, kun jaksatte seurata blogiani.

Tapaninpäivä

Heips rakkaat lukijat! Viimein alkaa joulu olla ohi ja laskeudumme kohta uuteen vuoteen. On jännää ajatella mitä uusi vuosi tuo tullessaan ja miettiä sitä, että mitä tänä vuonna on tapahtunut elämässämme? Vuosi on mennyt todella nopeasti. Itselläni voisin sanoa, että vuosi ei ehkä mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Olin vuoden alusta asti sairaslomalla polviruhjeen vuoksi. Keväällä polvi leikattiin ja alkoi polven kuntouttaminen. Nyt tuntuu siltä, että polveni on paljon parempi kuin ei leikattu polveni.

Syksyllä pitkän sairausloman jälkeen jatkoin opintojani. Opinnot lähtivät ihan jees alkuun. Ainostaan polvi vain reistaili pitkistä päivistä, kun harjoittelu ja käytännön työ on pääasia opinnoissani. Sain senkin asian järkättyä, että tein lyhyempiä työpäiviä. Olen todella otettu siitä, että miten työpaikallani suhtauduttiin asiohin. Pomokin ajatteli, että oma kuntouttaminen on tärkeitä.
Syksy toi myös muutakin tullessaan. Emme voi koskaan ennustaa sitä, että mitä elämässämme tapahtuu. Alkoi pitkät unettomuus jaksot. Suoritin päiväni päivästä toiseen. Kävin harjoittelussa, hoidin lasten kouluasioita, kävin koulussa, tein koulutehtäviä, hoidin kotihommia ja kaikenlaisia pakollisia menoja. Olin todella väsynyt, kun en saanut nukutuksi kunnolla. Siinä taisi mennä syyslomakin, mutta oloni ei yhtään tuntunut levänneeltä. Syysloman jälkeen jatkui sama arkinen rumba. Sitten edessä häämötti se päivä, kun en enää jaksanutkaan. Huomasin, että olin asettanut muiden tarpeet omieni edelle. Mieheni jo huomasi hyvin aikaisessa vaiheessa, että nyt ei kaikki ole kohdallaan. Hän mainitsi minulle masennuksesta. Minä vain sanoin hänelle: en minä masentunut ole. Olen väsynyt. En ehkä halunnut uskoa, että minäkin olen masentunut ja en ehkä antanut itselleni lupaa olla masentunut. Sillä kyllähän muutkin ihmiset jaksavat arjen pyörittämisen ja työssä käymisen. Miksi minä en jaksaisi?

Mutta mennäänpä siis Tapaninpäivän ajatuksiin. Taikka olihan tämäkin varmasti osa ajatusta tänään.
Tänään nukuin pitkään, niin kuin nyt jouluna olen nukkunutkin. Olen todella nauttinut siitä, että voi valvoa myöhään ja nukkua pitkään. Samalla, kun söimme aamupalaa katsoitte telkkarista Raskasta Joulua konsertin. Täytyy kyllä sanoa, että se on ihan paras ja lempparini. Ehkä ens jouluna keikalle. :D

Konsertin jälkeen kävin itsekseni kaupassa. Luurit korvaan ja raskasta joulua soimaan. Oli ihana hengittää ulkona raikasta ilmaa. Nyt parhaillaan odottelen tässä vanhempiani kylään. Koti on siisti ja kynttilä palaa. Minä ainakin rakastan kynttilöitä. Kuuntelemme myös mieheni kanssa rouheaa jouluradiota. Se on meidän lemppari näin joulun aikaan. Sillä molemmat tykkäämme raskaasta musiikista.

Ilta meneekin varmaan vanhempieni kanssa. Lapsetkin tulevat tänään kotiin. Huomenna tulee myöskin mieheni lapset. On ihana, kun saamme vihdoin olla perheenä vastaanottamassa uutta vuotta.

Ihanaa uuden vuoden odotusta ja jännitystä teille jokaiselle! Pidetään rakkaistamme huolta! 


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett