Siirry pääsisältöön

Arjen keskellä arkisia asioita.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Tällä kertaa onkin useampi aihe kirjoitettavana. Oli hyvin touhukas päivä ja nyt kyllä väsyttää.

Ihmissuhteet

Olen tässä huomannut sairauteni keskellä, että ihmissuhteet eivät todellakaan ole helppo juttu. Mietin oikeasti sitä, ketkä ovat seisoneet rinnallani tukemassa minua tässä ikävässä elämän vaiheessa. Olen huomannut sen, ketkä ovat aidosti ystäviäni ja ketkä ei. Olen myös jaksanut ajatella itseni parasta ja miettiä sitä, että minkälaisia ihmissuhteita haluan vaalia. Ystävyyden kuuluisi olla normaalisti sitä, että molemmin puolin pidetään yhteyttä, kysellään kuulumisia ja ollaan kiinnostuneita siitä, että mitä ystävälleni kuuluu. Valitettavasti se ei ole aina näin yksinkertaista. Olen huomannut, että monet soittelevat minulle omia kuulumisiaan. Eivät kysele vointiani, eivätkä ole kiinnostuneet siitä, että mitä minulle kuuluu. Minä itse en saa näistä ystävyyssuhteista mitään. En halua aina olla se ystävä joka auttaa hädän hetkellä ja joka repii itsensä rikki ystävyyden kustannuksella. Ymmärrän toki sen, että monilla muillakin ihmisillä on ongelmia ja omia asioita, kuin minulla. Silloin, kun olen itse rikki, en pysty antamaan ystävilleni mitään. Silloin, myös odotan ystäviltäni, että he ymmärtävät tilanteeni ja eivät silloin odota minulta mitään. Eiköhän nämä ajatukset riitä tällä kertaa.

Psykiatrisen sairaanhoitajan käynti

Tänään kävin juttelemassa psykiatrisella sairaanhoitajalla kuulumisia. Ainakin terapia näyttäisi lupaavalta pääsiäisen jälkeen, toki katsomme mikä silloin on oma tilanteeni. Jätimme myös lääkärille soittopyynnön sekä sairaanhoitaja jätti lääkärille viestiä asioihini liittyen. Oli myös puhetta, että jos saan Kelalta lausunnon kuntoutusrahasta niin minulla olisi mahdollisuus jatkaa opintoja ehkäpä syksyllä. Minullahan on kirjoitettu sairasloma helmikuun loppuun asti. Tällä hetkellä tilanteeseeni on tullut takapakkia niin maaliskuu voi olla liian aikainen jatkaa opintoja. Ja tosin siinä Kelan lausunnossakin menee useampi viikko.

Ahdistus/paniikkihäiriö

Todella on tullut kuvioihin uudestaan ne ahdistuneisuus kohtaukset. Tänään juttelin myös sairaanhoitajan kanssa siitä, että olen selkeästi ruennut välttämään paikkoja joissa ahdistaa. Tänäänkin ystäväni kanssa kävin leffassa. Kerroin ystävälleni, kun pääsimme paikoillemme istumaan, että minua ahdistaa. Olimme siellä ihmisjoukon keskellä. Ahdistus kuitenkin helpotti leffan alkaessa, sillä Sali pimeni. En itsekään osaa vielä tiedostaa sitä, että mistä ahdistus tulee ja mikä siihen liittyy. Luultavasti vieraat ihmiset ja isot ihmisjoukot aiheuttavat paniikkia.

M-ryhmä

Oli myös puhetta tänään tuosta m-ryhmästä. Se on toisaalta tuttu ja turvallinen ympäristö kokea erilaisia tunteita. Varmasti myös muut ryhmän jäsenet ymmärtävät sen, että voi joskus ahdistaa. Joten ehkäpä yritän käydä ryhmässä ja aktivoitua vaikka välillä ahdistaisikin. Ainakin näillä ajatuksilla tänään. Ensiviikolla pääsen ryhmään mutta sitten ryhmä varmaan jää parilta kerralta väliin, kun olen toipumassa leikkauksesta.

Leikkaus

Edelleenkin minua mietityttää paljon tuo tuleva leikkaus. Siksi olenkin yrittänyt ajatella muuta ja keksiä kivoja asioita, etten ajattelisi ollenkaan tuota asiaa. Tänään sairaanhoitaja kyseli tulevasta leikkauksesta. Minulla oli epämukava olo puhua siitä, enkä olisi halunnut ajatella koko asiaa. Pakko tietysti sairaanhoitajan kanssa oli puhuttava, sillä hän välitti tuonkin tiedon lääkärille eteenpäin.

Tästä on siis hyvä jatkaa ja vasta tämä viikko onkin alkanut. Vielä on kaikkea kivaa tekemistä ja puuhaa loppu viikolle. Ensiviikolla sitten levätään ja valmistaudutaan leikkaukseen. Jännää :o

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett