Siirry pääsisältöön

Ajatuksia suoraan sydämestä.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3

Lauantai päivää vietellen tässä. Tekemistä on riittänyt. Kävin kaupoilla pyörähtämässä lasten kanssa. Olen lukenut kirjaa. Olen tämän päivän perustanut lepäämiseen. On paljonkin asioita mielessä, joista täällä blogissa halaisin kirjoittaa.

Uteliaat ihmiset

Miksi ihmiset ovat uteliaita tai niin sanotusti haluavat seurata toisten elämää. Tänäänkin kuulin siitä, että ihmisiä ilmeisesti on kiinnostanut blogini ja sen sisältö. Ei kuitenkaan ihan hyvässä mielessä. Toki mielipiteet vaihtelevat ja minä olen ihmisenä nykyään niin vahva, että minua ei toisten mielipiteet kiinnosta. Tietääkseni, en ole tässä blogissa maininnut kyseisten ihmisten nimiä ja ihmiset eivät ole tunnistettavissa blogissani. Mielenkiintoista vaan, kun tutut ihmiset eivät uskalla suoraan tulla sanomaan vaan jauhavat paskaa selän takana. ”Onhan se kiva, kun maailmassa riittää niitä ihmisiä, kenellä on aikaa kytätä toisten elämää ja asioita ja juoruilla niitä tuolla muualla sitten.”

Pakko-oireet

Minulla on joitakin pakko mielteitä tai oireita. Mieheni on myös maininnut niistä, mutta niistä kaikista ei edes kehtaa puhua. Tässä kuitenkin muutama asia josta voisin kertoa. En varmasti ole ainut, joka kärsii pakko neurooseista. Ensinnäkin olen ylihygieeninen. Pesen käsiä usein, kun kädet tuntuvat likaisilta, vaikka ne eivät päällepäin näytä likaisilta. Kun menen syömään jonnekin, haluan desinfioida käteni sitä ennen, vaikka olisin juuri pessyt vessassa käteni. Muutenkin henkilökohtaisesta hygieniasta huolehdin erittäin hyvin. Huomaan todellakin, että siitä on tullut pakko mielle minulle. Ei ole normaalia. En tiedä miltä tämä teidän korviin kuulostaa. Toinen asia on siivoaminen. Minulle keittiö ja muutenkin koti on sellainen, että tykkään olla puhtaassa kodissa. Jos leivänmuru jää pöydälle, minun on heti pyyhittävä pöytä. Muutenkin heilun kotona siivous rättini kanssa. Jos vaikka pyydän lapsia siivoamaan, siivoan vielä heidän jälkensä. Vaikka toki en sitä lapsille sano, että olisivat huonoa työtä tehneet. Mieluiten siivoan itse niin ei tule niin ahdistavaa oloa toisten siivousten jäljiltä. En tiedä, että miten pakko neuroosista pääsisi eroon. En ole vielä löytänyt sopivaa keinoa siihen.

Ystävyys asiat

Olen viime päivinä paljonkin pohtinut ystäviä elämässäni. Ketkä ovat enemmän niitä kavereita ja ketkä niitä hyviä ystäviä. Olen saanut rauhaa asioihin ja siihen, että sodalla ei ystävyyttä voiteta vaan raamatun sanalla. Olen kyllästynyt riitelemään lapsellisista asioista. En jaksa aina puuttua kaikkeen pieniin asioihin. Eilen illalla, kun menin nukkumaan, rukoilin asioiden puolesta ja ystävien puolesta. Laitoin eilen palautetta facebookiini niille ihmisille, ketkä ovat viimeisinä viikkoina olleet minun tukenani. Olen äärimmäisen kiitollinen näille ihmisille. Voisin jopa heitä sanoa enkeleiksi.
Oli ihana taas jakaa monenlaisia asioita tänne blogiin. Lauantai illalta odotan saunaa ja telkkari iltaa. Saunaan en olekaan päässyt moneen viikkoon leikkauksen jälkeen. Ihanaa, kun vihdoinkin pääsee saunaan ja ehkä joku päivä jopa uimaankin. Uinti on ihan mukava laji ja harrastus. Nuorempana tuli uinti harrastettua enemmänkin. Kävin uintikilpailussa ja niistä sain yleensä hopeaa palkinnoksi. Aikuisiällä uiminen on jäänyt. Ehkä joku päivä saan senkin harrastuksen vielä takaisin.

Leikkaushaavan paraneminen

Eilen minulta poistettiin tikit. Saan vihdoinkin istua. Huomaan kyllä, kun en ole istunut kahteen viikkoon niin istuminen tekee kipeää. Varmaan, kun arpikudos venyy ja ei ole vielä täysin parantunut. Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa.

Lääkityksen nostaminen

Minulla nostettiin viikko sitten perjantaina lääkitystä. Olen huomannut, että se on vaikuttanut minulla sillä tavalla, että en tunne nälän tunnetta niin helposti. Syön paljon pienempiä annoksia ja ei tee edes mieli ruokaa. Pakko kuitenkin pitää yllä säännöllinen ruokarytmi. En ole vielä huomannut muita sivuoireita. Saa nähdä, että tuleeko edes niitä. Ajattelin jo, että olisin helpolla päässyt, kun elimistö tottunut lääkkeeseen. Mut toki tiedän sen, että nostot ja laskut on ikäviä juttuja. Tähänkin vaivaan löytyy kohtalo tovereita varmasti.

Ihanaa lauantai iltaa teille jokaiselle! <3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett