Siirry pääsisältöön

Maanantai huonon onnen päivä.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Viikko alkoi tänään. Voisi sanoa, että ei ollut onnenpäiväni. Edelleen mieli on alakuloinen. On asioita joita ei ole saanut selvitettyä. Tosin en ole jaksanutkaan. Tuntuu, että omat voimat on vähissä. Jaksaa juuri ja juuri sen arjen pyörityksen. Moni ei ymmärräkään sitä, kun tämä sairaus ei näy ulospäin.

Aamulla, kun herätyskello soi kahdeksalta, niin kuin yleensä aina, kun herätän lapseni kouluun. Neiti juoksi makuuhuoneeseen ja sanoi: mä nukuin pommiin. Huomaa todella, että lapset ovat olleet lomalla ja aika ero on suuri. Menee oma aikansa, että saa arjen pyörimään ja koulukin maistuu mukavalta. No ei siinä mitään, neiti lähti myöhässä kouluun. Poitsunkin sain laitettua väsymyksestä huolimatta koulutielle. Sängystä nouseminen oli hänelläkin vaikeaa tänä aamuna. Itsekin olisin voinut mennä takaisin nukkumaan, mutta palvelustehtävät kutsuivat seurakunnalla. Onneksi huomenna ei ole mitään niin saa nukkua pitkään.

Tosiaan ei nämä vastoinkäymiset riittäneet. Neidin opettaja soitteli koululta, että on sattunut haaveri koulussa. Siinä jäi sitten minulta väliin vertaistuki ryhmä. Lasten asiat menevät kuitenkin omien asioiden edelle. Oli lähdettävä lääkärissä neidin kanssa käymään. Onneksi ei sattunut pahemmin. Selvittiin säikähdyksellä. Joten on ohjelmaa tällekin päivälle riittänyt ihan riittävästi. Tuli samalla käytyä vähän shoppailemassa ja katselemassa kaupoilla. Mehän naiset rakastamme kaikkia erilaisia kauppoja. Mun lempparit ovat tällä hetkellä Tiger ja Glitter.

Hyvä, kun kerkeää illasta edes huokaista ja ottaa itselleen omaa aikaa. Miehellekin pitäisi jäädä aikaa. Joskus tuntuu siltä, että voi, kun sitä olisi tässä maailmassa vain itseään varten. Saisi olla hissukseen jossakin omassa koti pesässään. Ei tarvitsisi kuulla muiden puhetta tai ääniä. Ei olisi olemassa puhelinta. Olisin vain minä ja kirja. Rakastan lukemista yli kaiken. Luen todella nopeasti, vaikka olisikin todella pitkä ja mielenkiintoinen kirja. Voi, kunpa sitä jäisi enemmän aikaa itselleen ja omille harrastuksilleen.

Olisi joskus kiva olla ihan vaan itsekseen ja oma itsensä. Ei tarvitsisi olla riippuvainen muista. Välillä äitiys on väsyttävää, vaikka joskus taasen kaipaan sitä, että olen äiti. Äitiydessäkin tunteet vaihtelevat negatiivisesta positiiviseen. Olisi joskus kiva olla se pieni tyttö. Kaipaisin sitä, että joku voisi lohduttaa minua, ottaa minut syliin ja rakastaa ja antaa hellää huolenpitoa. Voi, olla, että olen jäänyt tuosta vaille lapsuudessa. Siksi joskus tuntuu raskaalta, kun mies kaipaa hellyyttä, syliä ja turvaa ja vielä lapsetkin. Annat itsestäsi kaiken ja sinut imetään kuiviin. Milloin minä saisin täyttyä niillä asioilla, joita toisille jaan. Näillä ajatuksilla eteenpäin.

Ihanaa viikkoa teille jokaiselle ja pidetään rakkaistamme huolta <3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett