Siirry pääsisältöön

Pää sekaisin ajatuksista.


Moiks rakkaat blogin lukijat ja tukijat!

Tunnelmia täältä makuuhuoneesta toipilaana ollessa kotona. On ollut kaikenlaisia ajatuksia ja oli pakko ne saada kirjoitettua sillä nekin ajatukset aiheuttavat oman huolensa ja stressinsä.

Toipuminen

Masennuksesta toipuminen on pitkä prosessi. Tiedän myös sen, että se on paljon myös minusta itsestään kiinni, miten ajattelen. Haluanko yleensäkään toipua? Haluanko käsitellä asioita jotka aiheuttavat masennusta ja uupumusta? Voisinko jotakin tehdä toisin oman jaksamisen kanssa?
Minulla on myös toipuminen samaan aikaan leikkauksesta. Sekin aiheuttaa alakuloa ja stressiä, että miten tästä toivun ja meneekö kaikki hyvin? Leikkauksesta on nyt neljä vuorokautta, kivut ovat kovemmat mitä osasin ajatella. Haava aluetta jomottaa ja tekee kipeää. Onneksi on särkylääkkeet ja niillä kyllä selviää. Silti taka-alalla on pelko, entä jos haava tulehtuu?

Opiskelu

Tämäkin aihe ahdistaa ja tuo stressiä tällä hetkellä elämään.  Opettajan mielestä minun pitäisi harkita opinnoista eroamista, kun olen sairastellut suurimman osan opintoajasta. Olen myös kuullut, että muutkin opiskelijat ovat olleet poissa sairautensa vuoksi. Enhän minä tätä tahallaan tee. Tuntuu, että koulusta painostetaan jatkamaan opintoja mahdollisimman pian. Ymmärrän myös sen, mutta kun minun opintoni ovat työelämä painotteisena niin työharjoitteluun palaaminen ja sitä miettiminen tuntuu mahdottomalta tällä hetkellä. Tulee sellainen olo, että minä en saa rauhassa toipua ja olen jokin kummajainen. Etten saisi edes kuulua opiskelija joukkoon vaan olisi oltava työkyvytön ihminen. Kai sekin totta on.

Lääkäri ja psykiatrinen sairaanhoitaja

Odotan tällä hetkellä psykiatrisen sairaanhoitajan yhteydenottoa. Olisin halunnut konsultoida sairaanhoitajaa opettajan terveisistä. Jutella hänen kanssa siitä, että pystyykö hän konsultoimaan lääkäriä asiasta. Odotan myös lääkärin soittoa. Puhutaan puhelimessa mahdollisesta lääkityksestä ja sairasloman jatkosta. Sillä alkuperäinen suunnitelma oli palata maaliskuun alussa opintojen pariin. Tällä hetkellä, se kuitenkin näyttää mahdottomalta.

Sairasloman jatko ja Kelan päätös

Vielä en ole Kelasta saanut päätöstä työkyvyttömyyseläkkeestä. Sekin päätös kestää melkein maaliskuun loppuun. Jännittää odottaa sitäkin päätöstä. Jotenkin tuntuu, että sitä on uuden edessä. Onneksi on ystäviä jotka rohkaisevat minua tällä hetkellä. Pitäisi olla rauhallinen mieli siitä, että kaikki järjestyy mutta tällä hetkellä en osaa odottaa ja levätä. Sairasloman jatko määräytyy oikeastaan myös sen mukaan mitä kerron lääkärille. Todellakin tämän hetkinen jaksaminen on vaihtelevaa. Tuntuu, että olen vasta alkumetreillä asian kanssa. Terapia asiakin selviää vasta huhtikuulla pääsiäisen jälkeen. Tuntuu, että kaikki asiat ovat vaan niin keskeneräisiä.

Mitä minulle kuuluu

Oma jaksaminen on vaihtelevaa. Tunteet heittelevät laidasta laitaan. Olen viime päivinä suurimmaksi ollut alakuloinen. Minulla on erittäin vähän tekemistä, kun en juurikaan mitään voi tehdä. Joko lukea kirjoja, katsoa telkkaria tai värittää värityskirjaa. Aika yksitoikkoista elämää. Syödä ja nukkua.

Ihanaa iltaa ja viikkoa teille rakkaat lukijat! <3 Ihanaa tietää, että olette siellä <3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett