Siirry pääsisältöön

Viikonlopun mietelmiä.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Viikonloppu vetelee viimeisiään ja päivä jo pitkällä. Tänään aurinko paistoi ainakin täälläpäin Suomea.

Olen ikävöinyt kovin lapsia. He lähtivät isovanhempien kanssa hiihtoloma viikoksi Floridaan Orlandoon Disneylandiin. Olen iloinen heidän puolestaan, että isovanhemmat järjestävät näin upean kokemuksen heille. Lasken tunteja sillä, siellä ollaan 7 tuntia jäljessä Suomen aikaa. Nyt siellä kello lähenee vasta kahdeksaa aamulla. Toivottavasti heillä on mennyt lento hyvin. Nautin nyt tästä myös, kun saan mieheni kanssa olla kahdestaan. Kuitenkin näinä hetkinä, kun lapset eivät ole luonasi, tajuat sen, että arki on parasta silloin, kun lapset ovat kotona. Mitenköhän minä selviän tästä tulevasta viikosta? Se jää nähtäväksi.

Eilen vanhempani kävivät kylässä luonamme. Sain jutella heille masennuksesta ja kaikesta menneestäkin. Sanoin, kuitenkin heille, että en ole halunnut pahalla sanoa asioita, mutta kerron asiat niin kuin itse olen ne kokenut. Lapsuuden perheessä minulla on viisi sisarusta. Uskon, että meistä jokainen on oma ainutlaatuinen persoona ja koemme asioita eri tavalla. Minulle vanhemmat eivät esim. puhuneet kuukautisista mitään. Nykyään omalle tyttärelle kyllä puhun. Kyllä lapsien on hyvä vanhemmiltaan kuulla asioita, ei se pelkästään ole kouluntehtävä. Oli hyvin vapauttavaa, kun sain heille näin aikuisena kertoa millaisia asioita en muista lapsuudesta yms. On tärkeää puhua omille vanhemmilleen. Se todellakin eheyttää, vaikka olisit vanhempiesi kanssa erimieltä.

Näin sunnuntaina olen ollut laiskalla päällä. Nytkin pötkötän sängyssä kirjoittamassa blogia. Vaikka yhtä hyvin voisin lähteä ulos kävelemään. En saa vain aikaiseksi lähdettyä. Tuntuu vaikealta avata se oma koti ovi. Toisaalta tiedän myös sen, että ensiviikolla on pakollisia menoja, jos tämä päivä menee levätessä en anna sen häiritä itseäni.

Eilen minulla oli muistin kanssa ongelmia. Todella väitän edelleen, että muistiongelmat johtuvat masennuksestani. Minulla oli jäänyt koti ovi auki, välioven olin laittanut kiinni sisään tullessani. Naapuri soitteli ovikelloa ja halusi tulla ilmoittamaan, että ovi on auki. Miten minulla on näin päässyt käymään.

Olemme myös perustaneet wappiin vertaistuki ryhmän. On ihana, kun saa kirjoitella toisille ihmisille, jotka ovat samantapaisessa tilanteessa. Vaikka toki jokaisen tilanne on omanlaisensa. On ihana huomata, että en ole asioiden kanssa yksin. Vihdoinkin on joku, joka ymmärtää minua. Se on tärkeää
.
Ihanaa ensiviikkoa teille! <3 Toivottavasti teille paistaa aurinko sydämen sopukoihin 😊

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett