Siirry pääsisältöön

Hljaiseloa blogissa ja tietysti asiaa.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3

On vierähtänyt aikaa, kun olen kirjoittanut. On kerennyt tapahtumaan kaikennäköisiä asioita. Olen myös miettinyt paljon kaikenlaista blogin suhteen. Kuitenkin sydämeni sanoo: kirjoita! Joten en voi olla vaan hiljaa ja hyssytellä asioita. Todellakin niin kuin aikaisemmin olen sanonut, että totuus on tultava julki. Kuitenkin jotkut ihmiset sanovat minulle: kirjoita, älä kuitenkaan julkisesti. Toiset kannustavat jatkamaan kirjoittamista ja tsemppaavat rohkaisevasti. Toki meitä ihmisiä on erilaisia. Kaikilla meillä on omat mielipiteensä ja asiansa.

Ensinnäkin olen todella pettynyt siihen, että osa ihmisistä lukee blogia ns. kyttäämismielessä. Olen tästä jo aikaisemminkin kirjoittanut. En välitä. Annan sellaisten juoruilijoiden olla ja jätän heidät omaan arvoonsa. Arvostan paljon enemmän sitä, että saan palautetta suoraan itselleni. Oli palaute sitten kritiikkiä tai positiivista.

Viime aikoina on ollut rankkaa ja olen ollut todella väsynyt ja uupunut. Suurin osa päivistä on mennyt alakuloisissa merkeissä. Myös lasteni isä on ollut yksi niistä, joka on saanut mieleni matalaksi. Monet sanovat: älä välitä. On helppo sanoa, se on helpommin sanottu, kuin tehty. Toisaalta lasten isän käytös on antanut myös minulle paljon voimia. Jaksan edelleen taistella oikeuden ja lasten puolesta. On tämä ikävää ja kurjaa, kun lasten asiat täytyy riitelemällä hoitaa. Olen ottanut sen linjan, että enää en vastaa hänelle puhelimeen sillä en jaksa kuunnella haukkumista. yms. Minun ei tarvitse alistua siihen. Laitan asiat tekstarilla, jos mahdollista.

Lasten isä ei myös noudata tapaamissopimusta, joka on lastenvalvojan luona tehty yhdessä. Tapaamisia peruuntuu ja sitten hän ottaa lapset milloin haluaa ja miten itselle sopii. Lastenvalvojakaan ei pysty enää asialle tekemään mitään. Välillä tulee sellainen olo, että mihin noita ammatti ihmisiä tarvitaan. He nostavat kädet pystyyn ja sanovat, en voi tehdä asialle mitään. Kuitenkin toinen osapuoli saa käyttäytyä miten haluaa ja asioille ei voi tehdä mitään. Outoa. Monimutkainen tilanne. Vaikka lasten etu olisi se, että tapaaminen olisi mahdollisimman säännöllistä. Olen aikaisemmin puhunut, että kuopus on erityislapsi. Varsinkin hänen kohdalla on vielä enemmän tärkeää arjen rutiinit. Harmittaa, kun lasten isä ei osaa ajatella tuolta puolta ollenkaan.

Meillä oli myös yhteinen nekku palaveri kuopuksen asioihin liittyen. Joten en nyt saa kuopukselleni sitä hoitoa jota hän tarvitsisi. Lasten isä kieltäytyi jatkotutkimuksista. On väärin, että omat mielipiteet menevät lasten terveyden edelle. Ei minulla oikeasti kohta ole vaihtoehtoja, kuin hakea yksinhuoltajuutta, kun lasten isä laiminlyö terveyden puitteissa olevia asioita. Sitäkin vaihtoehtoa olen monta kertaa miettinyt. Kuitenkin tällä hetkellä tuntuu siltä, että en jaksaisi lähteä taistelemaan asioista. Lasten edun mukaista kuitenkin on se, että lapsilla on välittävä ja huolehtiva aikuinen perheessä.

Olen myös käyttänyt aikaani pakkaamiseen. Olen iloinen siitä, että olen jaksanut aloittaa jo tavaroiden karsimisen. Vielä parisen kuukautta niin pääsemme muuttamaan uuteen kotiin. Odotan jo innolla sitä päivää. Olen myös tehnyt pieniä hankintoja uuteen tulevaan asuntoomme. Todellakin, kun tykkään sisustaa, on ihana laittaa kotia juuri sellaiseksi mistä itse tykkää. Toki myös miehen mielipiteen olen ottanut huomioon.

Eiköhän tässä nämä tärkeimmät asiat olleet. Ihanaa, että olette siellä <3 Ja todellakin, pidetään rakkaistamme huolta! <3 Ihanaa pääsiäisen aikaa jokaiselle, nyt meidänkin perhe rauhoittuu pääsiäisen viettoon ja muistelemaan pääsiäisen ilosanomaa! <3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett