Siirry pääsisältöön

Kevään iloja ja muutoksia.


Heippa rakkaat lukijat ja tukijat <3

Tässä taas kirjoittelen pitkästä aikaa. On ollut aika sekavat fiilikset kaikesta. Huomaan, että todellakin mielialani heittelee. Tänäänkin juttelin mieheni kanssa juuri siitä omasta jaksamisesta, että missä kaikessa se näkyy. Moni ihminen ei voi sitä ymmärtää ja käsittää, että kun olet käynyt pohjalla. Tuntuu, että ulospääsyä ei näy.

Olen ollut paljon yhteydessä serkkuseni kanssa. Koen, että hän ymmärtää ja me ymmärrämme toisiamme. Olemme toisillemme tuki ja turva. Olenkin menossa viikonloppua hänen luokseen viettämään. Tekee maiseman vaihdos varmasti hyvää. Saa nähdä mitä kaikkea kivaa me keksitään. Naistenjuttuja, shoppailua, kahvittelua yms. On turvallinen mieli jättää mies kotiin viettämään omaa rauhallista viikonloppuaan. :D

Niin ehkäpä voisin kertoa enemmän siitä, että missä kaikessa minun jaksaminen näkyy. Ihmissuhteissa. En ole jaksanut juurikaan niihin panostaa tällä hetkellä. Minulla on muutama hyvä ja tärkeä ystävä serkkuseni lisäksi. Heihin olen jaksanut jonkin verran pitää yhteyttä. Ruoanlaittaminen. Yritän siinäkin päästä helpolla. Tänäänkin, kun olimme mieheni kanssa kaksin kotona niin teimme pakaste pizzat uunissa. Silloin, kun lapset ovat paikalla on pakko yrittää tehdä koti ruokaa. Sekin tuntuu jo todella ylivoimaiselta. Ystävien tapaamiset tai menemiset. En ole uskaltanut tällä hetkellä sopia menoja. Sillä vointini vaihtelee päivittäin. Menen oman jaksamiseni mukaan ja monet läheisimmät ihmiset ymmärtävät sen. En jaksa seurakunnallakaan vapaaehtoistyössä ottaa ylimääräistä vastuuta. Yksi asia kerrallaan ja tällä hetkellä annan oman panokseni kuoro toimintaan. Okei, olen menossa serkkuselle viikonlopuksi, mutta en koe sitä rasitteena. Minusta on kiva sinne reissulle lähteä. Saamme vapaasti olla ja tehdä mitä jaksamme. Menemme viikonlopun omien voimien mukaan. Se kuulostaakin hyvältä.

Muuttohommat ovat alkaneet jo meillä kotona. Enää kohta kuukausi jäljellä niin muutetaan. Odotan jo kovasti sitä, että pääsemme uuteen kotiin. Saamme tavarat paikalleen ja loppusiivous tähän kämppään. Sitäkin mietin jo etukäteen, että kuinka jaksan muuton. Uskon kyllä, että saamme varmasti apuja siihenkin. Jollakin tapaa asiat järjestyvät kyllä. Siihen saan luottaa ja uskoa, että emme jää muuton kanssa yksin.

Liikunta, siitä olen saanut lisää energiaa. Vaikkakin en päässytkään kuntosalilla aloittamaan, kuin ilmaisen viikon. Minulle mainostettiin sitä, että salilla käynti olisi noin 30e kuussa. Siihen olin varautunut. Eilen, kun poljin innoissani ostamaan salille kuukausi korttia. Olisivat vielä perineet liittymismaksun, joka on toiset 30 euroa. Ei minulla ole varaa sellaiseen. Olenkin siis ahkerasti kuntoillut kotona. Mitä minä siitä maksan, kun voin sen ilmaiseksikin kotona tehdä. Joten liikunnan pariin vaan kotisohvalta.

Eiköhän tässä taas pitkäksi aikaa tekstiä riittäne. Kiitos teille rakkaat lukijat ja tukijat, kun jaksatte seurata blogiani. Olen todella iloinen teistä. Kiitos myös niille ihanille ihmisille, jotka olette tsempanneet minua kaikessa. Olette kultaakin kalliimpaa. Juuri tällä hetkellä tarvitsen rohkaisun sanoja, enkä niitä ikäviä lausahduksia. Positiivisten asioiden kautta selviän eteenpäin. Niiden avulla jaksaa pitkälle.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett