Siirry pääsisältöön

Leijonaemo.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3

Olen ollut blogin parissa nyt vähemmän. Ehkä se tarkoittaa sitä, että elämässäni on tällä hetkellä asioita niin paljon, jotka vie aikaa, että en ehdi blogia kirjoittelemaan. Toisaalta olen myös tällä hetkellä väsynyt, joten väsymyksen kanssa ei pysty keskittymään pitempiä aikoja.

Viikko on alkanut ihan jees fiiliksellä. Maanantaina tuli käytyä salilla. Eilen oli illasta vertaistukiryhmä menoa ja tänään oli myös virallisia menoja sekä sielunhoitajalla kävin. Olen ollut paljon allapäin ja se näkyy kyllä kotona sekä muuallakin. Olen todella tällä hetkellä turhautunut ja väsynyt. Tuntuu siltä, että ei jaksaisi enää jatkaa matkaa, silti sydämeni sanoo: taistele loppuun asti. Tulee myös fiilis sellaisista ihmisistä, ketkä haluavat kontrolloida ja rajoittaa elämääni, että paha saa palkkansa. Todellakin tiedän, että vielä tulee se päivä, kun saan olla vapaa kaikista menneisyyden asioista ja taakoista. Vapaa siitä, että todellakin en halua miellyttää muita ihmisiä. Huomaan, että päivä päivältä viha nousee sisälläni ja se saa minut taistelemaan yhä kovemmin, vaikka päin vastatuulta mennäänkin.

Vertaistuki ryhmä jossa käymme perheeni kanssa, on aivan ihana paikka. Ryhmä on kokoontunut vasta pari kertaa ja tuntuu jo siltä, että todellakin ihmiset ymmärtävät meitä siellä. Myös niitä haasteita jota käymme joka päivä läpi meidän arjessamme. On hyvä huomata, että emme todellakaan ole ainoita ongelmiemme kanssa. Se tuo toivoa ja sitä, että emme ole yksin. On ihana, kun vierellämme saa kulkea tervejärkisiä ihmisiä. Todella olen kiitollinen, heistä jokaisesta. Näen myös ryhmässä sen puolen, kun lapset ovat niin aitoja siellä keskenään. Eilenkin katselin, kun poikamme istui sohvalla toisen lapsen kanssa. Oli ihana seurata sivusta, kun heillä oli omat juttunsa ja niin hauskaa keskenään. Todellakin olen myös kiitollinen siitä, että lapsemme saavat sieltä kavereita. Kaverit ovat tärkeitä tuossa vaiheessa elämää.

Tänään jaksoin kuoria perunat ja tehdä kastikkeen, vaikka monesti tunnen sitä huonommuutta äitinä, kun en jaksa päivittäin laittaa ruokaa. On ihana pitkästä aikaa syödä hyvää koti ruokaa. Oma jaksaminen on myös äärirajoilla. Päivästä toiseen taistelen siitä, että jaksan nousta sängystä ylös ja huolehtia, että lapset lähtevät päivän toimiin. Todellakin, joka ei näe sisintäni eikä tunne fiiliksiäni ei voi vähätellä niitä tunteita joita tunnen sisälläni. Olen todellakin välillä äärirajoilla. Mutta niinhän artisti Cheek laulaa: ”Vien tän äärirajoille, sua varten”. Toinen laulu myös mikä on noussut mieleeni, on G-Poweredin ”Kauanko vielä on jäljellä matkaa, kauanko vielä mun täytyy jatkaa. Väsyneet askeleet ei enää kanna, toivon vielä, että nähdä sut saan.  Nämä sanat todellakin antavat voimaa tulevaisuuteen, vaikka tieni on pitkä ja kivinen. Myös lasten tähden jaksan todellakin olla se leijonaemo. Suojelen pentujani ja perhettäni kaikelta pahalta. Tästä tuleekin mieleeni Ultra Bra. ”Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi”.

Kiitos teille rakkaat lukijat ja tukijat. Ihanaa viikkoa teille jokaiselle! <3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett