Siirry pääsisältöön

Muutto, uusi koti, väsymys, uupumus.

Heippa rakkaat blogin seuraajat!

On kulunut aikaa, kun olen ollut blogin parissa. Yksinkertaisesti ei ole aikaa kirjoittamiselle riittänyt. Toivon, että kun kodin järjestäminen rauhoittuu, että minulle jäisi enemmän aikaa blogille. Pikku hiljaa, kun jaksaa kotia laittaa niin hyvä tulee. 

Pari viikkoa on mennyt todella nopeasti. Olemme saaneet olla miehen kanssa kahden. Tosin parisuhteelle ei ole jäänyt aikaa, kun muuttaminen ja uuden kodin laittaminen on vienyt suurimman osan ajasta. On myös ollut pakollisia, virallisia menoja hoidettavana. Olemme nauttineet siitä, että olemme saaneet laittaa uutta kotia valmiiksi, ennen kuin lapset tulevat kotiin.

Viikonloppu on alkamassa ja minulla onkin jonkun verran suunnitelmia viikonlopulle. Olen menossa huomenna ystäväni kanssa kuuntelemaan Mikko Harjua. Hänellä on levyn julkkari keikka Hesassa. Muuten viikonloppu menee kotosalla ollessa ja uutta kotia laittaessa. Mitäs muutakaan tässä keksisi :D 

Mielialani on ollut vaihtelevaa ja tällä hetkellä enemmänkin alakuloisempaa. On tässä muutamassa viikossa tapahtunut paljonkin asioita, jotka vaikuttavat omaan mielialaan. Tälläkin viikolla olen ollut enemmän ahdistuneempi. Olen myös saanut muutamia paniikkikohtauksia. Ne on tosi ikäviä ja niiden jälkeen olen ihan puhki. Nytkin, vaikka olen yöt saanut levättyä kunnolla olen silti väsynyt. Koko ajan väsynyt ja tuntuu siltä, että zombina kävelisin kadulla eteenpäin. Olen ollut huolissani omasta vonnistani ja samalla miehenikin on ollut huolissaan, kun en malta levätä. Olen sairastunut uupumukseen ja silti tuntuu siltä, että rimani on korkea edelleen. Vaadin itseltäni paljon enemmän mitä jaksaisinkaan. Miten voisin päästä irti tästä oravan pyörästä. 

Hyviä uutisia psykoterapian osalta. Minulle myönnettiin 20 kerran lyhyt psykoterapia. Kaupunki maksaa sen minulle. Juttelin juuri viimeksi sairaanhoitajan kanssa siitä, että tilanteeni on sen verran vakava, että minun kuntoutukselle ei riittäisi lyhyt terapia. Hän kuitenkin kertoi minulle, että yleensä aloitetaan lyhyt terapialla ja siitä on vielä mahdollisuus jatkaa terapiaa Kelan avustuksella, jos on tarvetta. 

Laitoin myös keväällä valituksen kuntoutustuesta. Se asia on mennyt eteenpäin ja pitkä on tie. Kuntoutustuen käsittely muutoksen hakulautakunnalla kestää noin 3-4 kk;tta. Eli näyttää siltä, että en vielä elokuussa pääsisi jatkamaan opintoja. Vähän nihkeä ja stressaava tilanne noiden opintojen osalta. Minulla on kirjoitettu sairasloma nyt elokuun puoleen väliin saakka. Sitä on kuitenkin vielä jatkettava, sillä tiedän, etten kykene opiskelemaan te-tomiston vaatimalla tavalla. Olisin taas heti sairaslomalla opintoihin palattuani. Jännittää kuitenkin vielä, että mitä opettajani tuumailee asiaan. Nämä on vaikeita asioita ja niiden kanssa on mentävä päivä kerrallaan eteenpäin. 

Oli ihanaa pitkästä aikaa kirjoittaa blogia. Jotenkin tämäkin antaa lohua itselle, kun jaksaa kirjoittaa asioita ylös. :) <3 Kiitos teille rakkaat lukijat ja tukijat, että olette jaksaneet käydä kanssani tätä matkaa. Kirjoittelen taasen, kun kiireiltäni kerkiän. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett