Siirry pääsisältöön

Kesä kuulumisia.


Heippa rakkaat lukijat ja tukijat <3

Kesä alkaa olla jo puolessa välissä. Koululaisilla on enää noin neljä viikkoa lomaa jäljellä. Kesä on ollut kaikin puolin hyvä, muutaman kerran on ollut huonoja sade päiviä. Kesällä on mukava, kun sää on lämmin ja on kaikkea erilaista kesä tekemistä lasten kanssa. Olen nauttinut siitä, kun saan viettää kesää lasten kanssa. Se on parasta <3

Tänä kesänä vointini on ollut myös huonompi, kuin keväällä. Yhtäkkiä varoittamatta, vointini romahti oikein kunnolla. Ahdistuneisuus on lisääntynyt. Toimintakykyni ei ole palannut ennalleen. En ole jaksanut pitää yhteyttä ihmisiin, samalla tavalla, kuin aikaisemmin. Olen ollut paljon kotona. Yrittänyt nauttia arki päiväisistä asioita, vaikka ahdistus on ottanut vallan. Eilen sain taas illan käyttää siihen, että toimittelen liitteitä sairastamisestani eteenpäin. Edelleen kuntoutustuki on käsittelyssä. Odotan jo kovasti, että sieltä saataisiin jonkinlaista päätöstä tehtyä. Aikaisemmin suunnitelmani oli, että syksyllä pääsisin jatkamaan opintojani. Nyt näyttää kuitenkin pahasti siltä, että sairaslomani jatkuu edelleen pitkälle syksyyn. Luulin, että olisin tässä vaiheessa jo vointini puolesta voinut jatkaa opintoja, mutta nämä asiat eivät ole meidän käsissä.

Olen ollut myös erittäin kiukkuinen ja pettynyt lasteni isään. Hänen kanssa on edelleen riitaisat välit. Hän puhuu viranomaisille paskaa minkä kerkeää. Hän on todellakin ottanut sen asenteen, että ei päästä minua ja lapsia helpolla. Kuitenkin kaiken tämän keskellä saan voimaa ja jaksan taistella loppuun asti. Eilen soitin lastenvalvojalle. On tämä Suomen laki niin piip, kun olla ja osaa. Lähivanhemmalle annetaan sakko rangaistuksia siitä, jos ei päästä lapsia sovitusti tapaamissopimuksen mukaan etävanhemmalle. Etävanhempi saa laiminlyödä lasten tapaamisia niin paljon, kuin laki sallii ja hänelle ei tule minkäänlaisia sanktioita. On tämä niin ihmeellistä. Joten, jos etävanhempi ei halua ottaa lapsia luokseen, vaikka sopimus on tehty niin se ei ole velvoite. Kyllä niin pistää suututtamaan ja sapettamaan tuollainen tilanne.

Meillähän on ollut erosta lähtien se tilanne, että tapaamiset eivät ole pitäneet sovitusti. Minulle ei ilmoitella muuta kuin lasten kautta asioita. Vaikka vanhempien olisi sovittava tapaamisista keskenään ja se olisi lasten edun mukaista. Tähän kohtaloon on vain tyydyttävä, kun Suomen lakikaan ei mahda asialle mitään. Eli todellisuudessa se tarkoittaa sitä, että oikeasti etävanhempi ei halua tavata lapsia, jos hän peruu tapaamisensa. Näin minä ainakin sen ymmärrän. Vaikka kuinka olisi vuorotyö on asiasta pystyttävä sopimaan työpaikan kanssa. Juuri siksi, kun meillä ovat tapaamiset peruuntuneet, niin meillä on oikeus hakea lapsillemme tukiperhettä. Tukiperheen saantiin vaikuttaa lähiperheen tilanne. Tällä hetkellä, kun meillä molemmat vanhemmat ovat väsyneitä, meillä on oikeus tukiperheeseen. Minulla onkin jo hakemus valmiina, kun sosiaalityöntekijämme palaa lomalta. Pääsemme toimittamaan vihdoin ja viimein asiaa eteenpäin.

Viime aikoina olen miettinyt sitä, että mitä ovat ne piristävät asiat elämässäni tällä hetkellä. Kuntosali, se on jäänyt nyt kesältä, mutta syksyn tullen otan uuden spurtin siihenkin hommaan. Siskon lapset, eli tädin mussukat. He ovat ilopillereitä elämässäni. Olen heistä niin kiitollinen ja siitä, että saan heidän kanssa viettää aikaa. Oma perhe, on tärkein <3 Olen kiitollinen siitä, että kaikesta tästä huolimatta rakas mieheni on jaksanut seistä rinnallani. Omat ihanat lapseni <3 Heistä olen niin kiitollinen, että he ymmärtävät perheemme tilanteen ja auttavat omien voimiensa mukaan. He ovat jo niin isoja lapsia, pärjäävät itsenäisesti erittäin hyvin. Oma aika, sekin on tärkeää. On ihana nähdä ystäviä, kun jaksaa. Nytkin odotan kovasti tyttöporukalla lomareissua. Viikonloppuna onkin minun ja mieheni hääpäivä. Siitäkin tulee jo kolmisen vuotta, kun sanoimme toisillemme tahdon. On ihana tietää se, tapahtuipa mitä tahansa me tahdomme. Seisomme vankkana kuin muurit, suojelemassa toisiamme, lapsiamme ja perhettämme. Olen kiitollinen näistä kaikista asioista tällä hetkellä elämässäni.

Ihanaa viikkoa teille jokaiselle rakkaat lukijat ja tukijat <3 Pidetään rakkaistamme huolta. <3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett