Siirry pääsisältöön

Arjen huumaa ja suuria tunteita.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Viime päivät ovat olleet kiireisiä ja yöunet ovat jääneet vähiin. Onneksi huomenna alkaa viikonloppu ja se tietää minullekin vapaata lapsista. Rakastan lapsia yli kaiken, mutta huomaan, että minäkin tarvitsen välillä lepoa. Tosiaan olen tämän viikon hoitanut siskoni lapsia. On ollut ihana saada kokea ”uudestaan” pieni lapsi perheen arkea. Olemme olleet meillä ja yhden päivän siskoni luona. Olemme käyneet Helsingissä tutustumassa pääkaupunkiseudun elämään. Olemme liikkuneet junalla paljonkin, josta molemmat lapset tykkäävät kovasti. On ilo ihailla, miten niin pienet lapset ovat taitavia ja tietävät ja ymmärtävät hyvin asioita. Tänäkin aamuna pienimmäinen valitsi itselleen vaatteet. Oli ihana huomata, kuinka hän osasi itse valita mitä haluaa pukea päälleen. Kesän ihanat säät ovat hellineet meitä niin hyvin, että minun puolestani lapsi voi itse valita mitä pukee päälleen.

Toisaalta viikkooni on myös kuulunut vastoinkäymisiä ja negatiivisia tunteita. Ne ovat jonkin verran vaikuttanut nukahtamiseen ja yöuniin. Olen myös avautunut facebookiin siitä, kuinka pettynyt olen ihmisiin tänä päivänä. On vaikea luottaa ihmisiin ja avautua heille sydämen asioista. Ihmiset ovat huolissaan minusta ja valittavat siitä miehelleni ja seurakunnan pastoreille. Ei se ole oikeanlaista välittämistä. Olen huomannut sen, että kun uskallan olla oma itseni ja en ole samaa mieltä ihmisten kanssa niin heitä ärsyttää se. Olen myös huomannut, että jotkut henkilöt ns. dissaavat ja ovat pettyneitä blogini kirjoituksiin. Tiedän sen, että aiheeni saattaa joskus olla sellaisia mistä ihmiset eivät pidä. Ei blogiani ole pakko käydä lukemassa, jos se ärsyttää. En ole ajatellutkaan blogia perustaa sen vuoksi, että ihmiset eivät pidä asioista, joista kirjoitan. Blogi on tehty sen vuoksi, että saan olla vertaistukena joillekin ihmisille ja tiedän, että joillekin tästä on tullut hyvää mieltä sekä vertaistukea. Meitä on moneen junaan niin kuin sanotaan. Tiedän kyllä, että kirjoitan asioita myös todella suoraan ja olen muutenkin luonteeltani temperamenttinen ihminen. Jos minua ei voi hyväksyä tällaisena kuin olen, niin on parempi, että ei ole tekemisissä kanssani eikä käy blogia seurailemassa.

Huomenna on viikon viimeinen työpäivä. Toivotaan, että sää suosii ja pääsisimme perheenä nauttimaan auringosta. Ihanaa viikkoa teille jokaiselle rakkaat lukijat ja tukijat.

PS. Ihan pakko kertoa, että enää pari viikkoa niin menen opiskelujen pariin. Sekin on uusi elämän vaihe. Niin vain kaikilla asioilla on tapana järjestyä. 😊

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett