Siirry pääsisältöön

Kasvaminen tekee kipeää.


Heips rakkaat lukjat ja tukijat!

Aurinko paistaa ulkona ja on hieno syys sää. Kävin kaupassa ja oli kiva olla ihan itsekseen ja saada ajatuksia kasaan. Tämä viikko on ollut kaikin puolin hyvä, mutta myös osittain raskas. Ensinnäkin lääkärikäynti ei mennyt ihan putkeen ja ehdin pari päivää olla harkassa. Kirjoittelen siitä myöhemmin lisää.

Tosiaan tiistaina kävin lääkärillä. Verikokeista ei löytynyt mitään isompaa poikkeamaa. Olin toisaalta aika yllättynyt siitä, että ihoni kukkii edelleen. Pyysin myös lääkäriä kirjoittamaan minulle kortisonivoiteen reseptin. Naurettavaa, kun menin lääkettä hakemaan, niin se oli pieni tuubi. Mitä minä pienellä tuubilla teen, kun ihottuma on kaulasta alaspäin laajalla alueella. Todella näyttää pahalta. Ensi viikolla on kontrolli käynti ja nyt en tosiaankaan aio sanojani säästellä. Olen todella väsynyt ja tuskainen siihen, että kutina on ihan sietämätön. En pääse uimaan, saunaan enkä saa harrastaa hiki liikuntaa. Voihan nenä. Todella ottaa päähän tuo ihme touhu, en ymmärrä tätä laisinkaan.

Oli kiva palata harkkaan taas pitkän sairasloman jälkeen. Jos jotakin positiivista ajateltavaa sairaslomasta, niin olen saanut tehtyä hommia kotona. Arki on niin kiireistä ja olen väsynyt harkka päivien jälkeen, joten silloin annan aikaa itselle ja levolle. Tietenkin myös puolisolle ja perheellekin. On  tärkeää, että osaa jakaa oman vapaa-aikansa sopivasti, että itse kullekin jää sopivasti aikaa. Sain myös tyhjennettyä varastosta muuttolaatikoita, kun sain vihdoinkin lipaston, joka minulta puuttui vielä muuton jäljiltä. Kävimme myös Ikeassa ostamassa puuttuvat tavarat lastenhuoneisiin. Nyt alkaa vihdoinkin näyttää siltä, että koti on mallillaan.

Olen iloinen myös dieetistä, jonka aloitin pari viikkoa sitten. Olen löytänyt itselleni niitä parempia ja terveellisempiä herkkuja. Tänäänkin kaupassa olin tyytyväinen loppu tulokseen ostoksien kanssa. Mieliala on virkeämpi ja on sellainen olo, että ei väsytä niin paljon, kun elimistö ei saa niitä sokeripiikkejä. Olen oppinut rakastamaan vihreää teetä maustettuna piparmintulla, proteiinirahkoista ja vanukkaista. Todellakin olen iloinen siitä, että vihdoinkin näyttää ja tuntuu siltä, että olen menossa elämän tapa remontissani kohti parempaa suuntaa. Tästä on siis hyvä jatkaa!

Seuraavassa tekstissäni minun olisi tarkoitus käsitellä kipeää aihetta. Luin ystäväni suosituksesta kirjan: Miksi se ei vaan lähde? Mielenkiintoinen kirja parisuhde väkivallasta. Toisaalta olin innoissani siitä, että jaksoin lukea niinkin kipeän kirjan loppuun asti. Toisaalta kirja myös nostatti ahdistuksen tunteita. Ehkä on aika kuitenkin mennä eteenpäin ja tajuta se, että mennyttä ei voi muuttaa, mutta tulevaisuuteen voin vaikuttaa. Olen iloinen myös siitä, että vihdoinkin tuntuu siltä, että olen löytänyt itseni ja tiedän omat rajani. Olen oppinut olemaan vahva ja itsenäinen nainen.

Kiitos teille rakkaat lukijat ja tukijat! On ihana, kun jaksatte seurata minua tämän blogin kautta. Toivottavasti tämäkin teksti sai sinut ajattelemaan asioita. Kuka olet? Mitä haluat tulevaisuudelta? On hyvä jatkaa matkaa itsensä kanssa, kun asiat ovat tasapainossa ja menevät omalla painollaan eteenpäin. Hiljaa hyvä tulee.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett