Siirry pääsisältöön

Hei, hei mitä kuuluu?


Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Uusi viikko on vierähtänyt käyntiin. Tänään minulla on ollut toiminnallinen ja työntäyteinen päivä. Viikonloppu meni mukavasti kotona ollessa perheen parissa ja eilen kuoro sekä koru kutsu kuvioissa. Ihan mukava viikonloppu ollut takana kaikesta huolimatta, vaikka parina päivänä podinkin kovaa ahdistusta ja masennusta. 

Ahdistus

Tosiaan perjantaina ja lauantaina minulla oli todella huono mieliala. En itsekään ymmärtänyt sitä, että mikä minua vaivaa. Tosin myös perjantainen lääkäri käynti varmasti vaikutti asiaan ja se, että minua ahdistaa todella paljon, kun en ole työkykyinen. Perjantaina lääkäri kirjoitti sairaslomaa kuun loppuun asti. Joten, jos sen jälkeen sairaslomaa vielä jatketaan se tarkoittaa sitä, että minun on taas keskeytettävä opinnot. Sekin ajatus ei tunnu kauhean hyvältä ja houkuttelevalta tällä hetkellä.
Olen viime päivinä ollut itkuisempi ja ahdistuneempi, vaikka toisaalta sanotaan, että ota vastaan se, mikä sinulle annetaan. Niinä hetkinä, kun et jaksa ja olet pohjalla, sinulla ei ole mielessä ainuttakaan toivoa. Silloin istun kotona tekemättä mitään ja tuijottamatta monta tuntia yhtä kohtaa tai seinää. Lukeminen ei innosta, ei telkkari sarjat. Se mikä innostaisi, eli liikkuminen niin sekin on tällä hetkellä jäissä selän puolesta. Ainakin yritän kovasti joka päivä kävellä sen matkan, kun jaksan. Yritän olla tyytyväinen siihenkin, vaikka tiedän, että se ei minulle riitä. Toki myös olisi katsottava, mitä sinne suuhunsa laittaa niin ei ainakaan painoa kertyisi enempää, sillä nyt olisi tarkoitus saada nimenomaan tiputettua niitä ylimääräisiä kiloja pois. Yritän kuitenkin tässä tilanteessa, olla sujut itseni kanssa ja uskon, että varmasti on myös asioita, jotka motivoimat minua syömään ja liikkumaan oikein.

Lääkärin soitto

Tänään olikin kovasti odotettu maanantai ja lääkäri soitteli minulle. Oli suunnitelmana oman lääkärin sekä fysioterapeutin kanssa, että jos tyrä leikkausta saataisiin aikaistettua. Kuitenkin puhelun lopetettuani loppu tulos oli negatiivinen. Eli ei leikata vielä, vaan mennään sen suunnitelman mukaan, mikä on tehty. Harmittaa kovasti ja yritin lääkärille selittää asiaa omasta näkökulmasta, mutta en tullut hänelle kuulluksi. Joten tässä sitten ollaan patti tilanteessa selän kuntouksen kanssa. Ja se myös ratkaisee, että kun joulukuussa pääsen käymään siellä painon pudotus vastaanotolla, että miten ylipäätänsä tiputan painoa tällä hetkellä, kun liikkuminenkin on oma haasteensa. No toisaalta, ei jaksa stressiä ottaa. Vaikka toki olisin voinut sen leikkauksen nyt hetikin mielelläni ottaa vastaan. Mutta ei niitäkään tuosta vain saa. Siihen vaikuttaa niin moni asia. Mutta silti erittäin turhautunut fiilis tuon asian kanssa. Ei aina mene nallekarkit tasan :D

Muuten viikkoni tulee olemaan ihan perus normi settiä. Arjen pyöritystä perheen parissa. Nautin siitä, että saamme yhdessä perheenä pelailla pelejä, nauttia kynttilöistä, ehkä telkku ohjelmista. Sellaista rentoa arjen aherrusta. Loppu viikko meneekin miehen kanssa kahden ollessa, kun meillä on oma vapaa viikonloppu. Ei ole mitään sen erikoisempia suunnitelmia.

Ihanaa viikkoa teille rakkaat lukijat ja tukijat! Kiitos, kun olette tukena siellä lähellä tai kaukana. <3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett