Siirry pääsisältöön

Viikonloppua ja Halloweenia.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat! <3

On ollut kaikin puolin tosi kiva viikko. Olen ollut harkassa ja on ollut paljon muitakin menoja harkka päivän jälkeen. Toivottavasti sinulla on mennyt viikko kivasti arjen askareissa. Tosiaan viikkoon on mahtunut paljon kaikenlaista. Olen saanut omaa aikaa, olen nähnyt ystäviä, kävin keikalla ja oli myös psykoterapia. Kaikin puolin oma mieli ala on ihan hyvä, mutta ehkä yksi miinus on se, että lenkillä en ole kerennyt käymään. Aion nyt viikonloppuna korjata senkin asian. Tulipa tänään tuo lenkki asia korjattua. Kävin vajaa 4 kilsaa kävelemässä ja teki todella hyvää. 😊 

Tosiaan tänään meillä on taloyhtiön pihatalkoot sekä pikku joulut. Osallistumme koko perheenä talkoisiin. Saa samalla ulkoiltua ja tulee samalla tutustua uusiin naapureihin. On kiva, kun taloyhtiössämme on kiva henki ja muutenkin tuntuu siltä, että asukkaat tulevat hyvin juttuun keskenään. Olen kertonut myös muutamille ystäville siitä, että millainen taloyhtiö meillä on. He ovat suuresti ihmetelleet sitä, että miten meillä on asiat näin hyvin taloyhtiössä. Todellakin pikkujoulut olivat sen arvoiset. Saimme ihan parissa tunnissa pihan kuntoon, joka jälkeen siirryimme taloyhtiön kerhohuoneelle viettämään pikkujouluja.

Olen myös paljon miettinyt sitä, että kun jotkut ihmiset ovat sitä mieltä, että ei kristityt vietä Halloweenia. Itse olen sitä mieltä asiasta, että siinä ei ole mitään väärää, jos Halloweenia viettää. Toki riippuu ihan siitä, että miten sitä vietetään. Meillä ainakin taloyhtiön puolesta oli lapset huomioitu, se oli kiva. Ja juhla todellakin oli lapsille sekä aikuisille. Se on tietysti totta, että monet juovat alkoholia ja viettävät sillä tavalla Halloweenia. Kuitenkin mekin kristityt olemme tässä maailmassa ja emme täysin pysty sulkemaan silmiä siltä, että, kun on kaikenlaisia juhla pyhiä. Ei minusta se tee ihmisestä sen pyhempää, jos ei vietä tai viettää noita juhlia. Olemme paljon lasten kanssa jutelleet asiasta ja olemme lapsille kertoneet, että voimme pukeutua joksikin muuksi kuin piruksi tai noidaksi. Uskon myös, että me kristityt omalla olemuksellamme näytämme ihmisille sitä, että mitä olemme. Ei meidän tarvitse kadulla jakaa raktaatteja tai ”hihhuloida” Jeesuksesta, niin, että ihmiset lähtevät karkuun. Olen myös monesti miettinyt sitä, että mitä on olla ihmiselle ihminen. Ihan tavallinen sellainen. Sellaisia tavallisia ja normaaleja ihmisiä on paljon helpompi lähestyä, kuin ”hihhuleita”. Tiedän, että joku kristitty voi tästäkin tekstistä pahoittaa mielensä, mutta minä sanon asiat ja mielipide asiat suoraan ja sitä, että mitä mieltä olen näistä asioista. Ei meidän tarvitse ihmisiä miellyttää. Ainahan on niitä, jotka valittavat asioista. Niitä ikävä kyllä tässä maailmassa riittää liiankin paljon. Meidän tarvitsisi enemmän tukea ja kannustaa toisiamme, kuin lytätä tai sanoa pahasti toisillemme. Siitä ei tule, kuin huonoa mieltä.

Muuten viikonloppu menee ihan vaan levon merkeissä. Vielä on yksi vapaa päivä. Todellakin aion nauttia vapaa päivästä ja viettää sen hyvillä mielin, sillä ensiviikolla on harkka viikko ja yksi koulu päivä. Menee taas viikko niin, että hujahtaa :D

Ihanaa viikkoa teille rakkaat lukijat ja tukijat! Muistetaan tänä viikonloppuna niitä rakkaita, jotka katselevat meitä sieltä pilvenreunalta! <3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett