Siirry pääsisältöön

Monirikasta arkea.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Viikko on vierähtänyt nopeasti. On ollut paljon tekemistä, vaikka tosin mahtuu myös niitäkin päiviä, kun olen istunut ja tuijottanut seinää monta tuntia. Kaikin puolin on ollut hyvä viikko. Minulla on sellainen olo, että nyt en oikein saa blogi tekstistä kiinni. Olen huomannut, että osa teistä on jaksanut aktiivisesti käydä kurkkaamassa, että onko uutta tekstiä tullut. Minun on pitänyt jo monena päivänä kirjoittaa uutta tekstiä, mutta jotenkin tuntuu siltä, että en ole saanut sitäkään aikaiseksi.
Tällä hetkellä olen vapaalla. Lapset ovat isällään ja olemme mieheni kanssa kahden kotona. Olen yrittänyt jokaiselle päivälle suunnitella, jonkin pienen menon. Sillä huomaan, että minua ahdistaa se, jos möllötän kotona. Mieluiten haluan käyttää aikani siihen, että käyn ulkona kavereiden kanssa tai pienellä kävelyllä mieheni kanssa. Kaipaan kovasti sitä normaalia arkea, jota minulla ei tällä hetkellä ole. Selkä on edelleen todella huonossa kunnossa, mutta näillä on mentävä.

Olen tavannut ystäviä, käynyt kirpparilla ja nähnyt siskon lapsia. Voisi sanoa, että meille siskon lasten kanssa tuli uusi harrastus. Olen siitä iloinen. Olemme käyneet noin joka toinen viikko muskarissa ja olimme siellä tällä viikollakin. Siitä on tullut meille myös sellainen mukava paikka, jossa saa tavata muitakin ihmisiä ja siskon lapset saavat uusia kavereita sitä kautta. Olen iloinen, että jaksan hoitaa heitä ja leikkiä heidän kanssaan.

Olen myös saanut tutustua uusiin ihmisiin. On ihana huomata se, että meille vain ”annetaan” ne uudet ystävyyssuhteet. Monesti minä ainakin mietin sitä, että kaikki mitä minulle ”annetaan” on tarkoitettu olevan sen juuri niin. Olen saanut myös olla tukena ihmisille, jotka ovat kokeneet vähän samankaltaisia asioita, kuin minä elämässä. On hienoa huomata, kuinka sitä on itse kasvanut niin paljon, että saa olla vertaistukena, jollekin toiselle. Sitä varten me täällä olemme. Tukemassa ja auttamassa toisiamme erilaisissa elämän tilanteissa.

Viime yön nukuin hirveän levottomasti ja olin ajatellut, että tänä aamuna nukkuisin pitkään. Ei se sitten onnistunutkaan. Mitä sitä väkisin nukkuu, jos uni ei kerta tule silmään. Nukkuu sitten, kun oikeasti väsyttää. Tällä hetkellä saan nauttia itsekseen aamun hiljaisuudesta ja rauhasta. Tämä on juuri sopiva hetki kirjoittaa blogia ja katsella niitä hömppä ohjelmia telkkarista. Tälle päivälle ei oikeastaan ole muita suunnitelmia. Yksi virallinen taloyhtiön kokous on kyllä hoidettavana iltapäivästä.

Huomenna onkin jo sunnuntai. Meidän perheelle se tarkoittaa sitä, että käymme seurakunnassa sunnuntaisin. En ole jaksanut siitäkään asiasta ottaa itselle pakko pullaa. On hyvä joskus myös sunnuntaisin levätä ja antaa aikaa itselleen. Tosin huomenna meillä on Jumalanpalvelus vähän myöhemmin iltapäivästä, joten siihen aikaan sinne jaksaa mennäkin.

Ihanaa viikonlopun jatkoa teille rakkaat lukijat ja tukijat! Pidetään rakkaistamme huolta! <3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett