Siirry pääsisältöön

Päivä vain ja hetki kerrallansa.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Ollaan puolessa välissä viikkoa. Olen tällä hetkellä kotona sairaslomalla. Tylsää. Todellakin olen aikaisemmin kirjoittanut, että elämä ei mene tietyn käsikirjoituksen mukaan, vaikka haluaisikin. Olen ollut viime aikoina aktiivinen lenkkeilijä ja se valitettavasti taisi ”kostautua” minulle. Tosiaan viime viikolla minulla oli jo alaselän kanssa ongelmia. Ajattelin, että kyllä tämä tästä menee ohi, joten menin harkkaan normaalisti ja jatkoin liikuntaakin siihen lisäksi. Toisin kävi, selkä tosiaan meni tuossa maanantai iltana. Ihan normaalin päivän olin harkassa ja illemmalla lenkille lähtiessä, en enää kyennyt kävelemään normaalisti. Hirveä jomotus alaselässä ja lenkki jäi kesken. Ti minulla piti olla koulupäivä, mutta aamulla, kun heräsin en kyennyt nousemaan sängystä ylös. Oli pakko soittaa akuutti aikaa päivystykseen.

Hienosti kaikki meni ja sainkin ajan jo samalle päivälle. Fysioterapeutti otti minut vastaan ja sain kuntoutusohjeet kotiin sekä selkävyön. Nyt minulla onkin kunnon ”pakkaus” päällä, kun on kaksi vyötä. Toinen selälle ja toinen tyrälle. Eilinen päivä meni kotona lepäillessä ja edelleen jatkuu samalla tavalla. Särkylääkettä otan myös säännöllisesti, sillä selkä on todella kipeä. Eilenkin illalla sohvalla istuessa äännähtelin, kun sattui niin, voi parahdus. No lenkki kielto vielä siihen päälle. Saan toki kävellä lyhyitä matkoja ja tehdä kotona asioita normaalisti, kivun sallimissa rajoissa tietenkin. Tässä nyt sitten kökötetään ainakin huomiseen asti kotona ja tsekkaan huomenna tilanteen, että onko lääkärille mentävä loppu viikosta. Jos en pysty kävelemään normaalisti, niin en ole siis työkykyinen. Ei ollut kauhean kiva soitella harkka paikalle, että selkä meni ja en pääse töihin tulemaan. Opettajalle jouduin myös ilmoittamaan, että kouluun en pääse. Kyselin opettajalta myös tehtäviä kotiin. Hän laittoi viestin, että tehtävien antaminen edellyttää lähipäiviin osallistumista. No ei ainakaan tämän vuoden puolella tule kotitehtäviä harkka päivän lisäksi, eli siis pehmeä lasku näin loppu vuodesta.

Loppu viikko meneekin ns. sairastuvassa. Teen päivittäin kuntoutusharjoituksia 1-3 kertaa päivässä. Syön särkylääkkeitä ja yritän liikkua kivun sallimissa rajoissa. No ainakin nyt tulee sitä pakko lepoa, jos ei muuten tajua levätä. Harmittaa kovasti, kun juuri pääsin harjoittelun makuun ja harkka päivät toivat mukavaa vaihtelua päiviin, niin sitten ei pääsekään harkkaan. No mutta näillä nyt on mentävä. Tänään ystäväni tulee meille kotiin leikkaamaan hiuksia ja siskonikin tulee lasten kanssa käymään. Se ainakin piristää mieltä ja saa vähän muutakin vaihtelua arkeen. Huomiselle ei ole vielä suunnitelmia. Perjantaina lääkäriin, jos tilanne on edelleen sama, kuin tänään. Huomenna onkin jo terkkariin soiteltava, että saa perjantaille aikaa sitten. Viikonloppu meneekin rennosti kotona ollessa ja isänpäivää vietellessä.

Ihanaa loppu viikkoa teille rakkaat lukija ja tukijat! Kiitos, että jaksatte seurata blogiani ja olla mukana tässä arjen askareissa kanssani näin ajatuksen voimalla <3 Ajatuksella päivä vain ja hetki kerrallansa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett