Siirry pääsisältöön

suru-uutisia ja joulu valmisteluja.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat ja hyvää ittepäisyys päivää ;D

Tämä taitaa olla eka postaukseni joulukuulta. Tänään onkin joulukuun kuudes päivä. Aika menee niin nopeasti. Olemme saaneet jo aloittaa joulu valmistelut kotona. Olemme laittaneet joulukuusen ja muutamia koristeita. Ehkäpä ensiviikolla voisi leipoa pipareita ja kuivakakkua. Siitä se joulu, pikku hiljaa tulee.

Täytyy myöntää, että blogini on ollut hiljainen. Meidän perhe sai maanantaina suru uutisen. Puolisoni äiti nukkui pois. Olimme jo aloittaneet aikaisemmin surutyötä, mutta ei sitä osannut kuitenkaan aavistaa, että missä vaiheessa se tapahtuu. Tuntuu siltä, että kun saimme suru uutisen, maailma pysähtyi siihen paikkaan. Olen ollut todella alakuloinen ja tunteet ovat vaihtuneet vihasta suruun ja ilosta riemuun. Toisaalta monet ihmiset ovat yrittäneet lohduttaa sillä ajatuksella, että tiedämme, että hän pääsi voittajana perille. Kuitenkin suru työ on käytävä läpi ja jokainen käy sen omalla tavallaan. Minä olen ainakin huomannut sen, että en ole jaksanut ihmisiin pitää yhteyttä, en kirjoittaa blogia. Olen halunnut vetäytyä omiin oloihin ja olla vain tekemättä mitään. En ole jaksanut laittaa ruokaa, en ole jaksanut välittää siltä, että miltä koti näyttää tai tuleeko asiat hoidettua. Olen nukkunut huonosti öitä, nukkunut pitkiä unia, jättänyt syömättä, kun ei vain maistu. Olen vaan yrittänyt selviytyä päivästä toiseen. Onneksi ihmiset ovat ihania, ymmärtävät ja yrittävät tukea. Olen saanut apua monenlaisiin asioihin mm. lasten vaatteisiin hautajaisia varten. Mehän menemme koko perhe hautajaisiin. Enää reilu puoltoista viikkoa, niin hautajaiset ovatkin jo niin pian.

Tällä hetkellä tuntuu, että muut asiat ovat jääneet taka-alalle. En ole jaksanut miettiä edes omaa terveyttäni. Minullahan on se tilanne, että olen ainakin vuoden loppuun asti sairaslomalla selän vuoksi. Olisi varattava aika fysioterapiaa. Sitäkään ei saa aikaiseksi. Lääkäri laittoi lähetteen ortopedille. Saa nähdä, että suostuuko ortopedi ottamaan magneettikuvat selästä.
Tulevaa viikonloppua en odota niin kovasti. Toki minulla on omaa aikaa ja sitten on muutamia pakollisia menoja. Tärkeintä on mennä nyt päivä ja hetki kerrallaan. En suunnittele etukäteen mitään, sillä en tiedä jaksanko tehdä sovittuja asioita.

 Ihanaa viikon jatkoa teille jokaiselle! Pidetään rakkaistamme huolta! <3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett