Siirry pääsisältöön

Vuosi 2018, kiitollinen, siunattu, onnellinen


Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Vuosi 2018 alkaa lähentyä loppuaan. Tähän vuoteen on mahtunut paljon verta, hikeä ja kyyneliä. On ollut myös ilon ja onnen jaksoja. Toisaalta voisi sanoa, että olen aika tyytyväinen tähän vuoteen. Toisaalta taas voi sanoa, että en ole niin tyytyväinen. En ole saavuttanut ehkä sitä, mitä itseltäni vaadin tai olen laittanut itselleni tavoitteeksi. Toisaalta tiedän myös sen, että vaadin itseltäni niin paljon, että en kykenisikään siihen. 

Vuosi 2018 alkoi sairasloman merkeissä uupumuksen kanssa. Miten voin tänään? Ehkä on hiukan menty niissäkin asioissa eteenpäin. Lääkitykset ainakin on saatu kohdilleen ja vielä tammikuussa tuntui siltä, että tästä olo tilasta ei varmasti selviä. Nyt loppu vuodesta tilanne on ihan ok. Ainakin olen saanut aloitettua terapian, jota jatkan myös tulevan vuoden puolella. Olen kasvanut myös henkisesti todella paljon. Olen iloinen siitä, että tänään saan olla kotona perheeni keskellä ja pystyn olemaankin. Se ei ole monelle burnoutin partaalla olevalle itsestäänselvyys. Olen kiitollinen siitä, että olen tänään, tässä ja nyt sellainen omanlainen persoona, josta pidän. Vahva persoona ja en välitä siitä, mitä muut minusta ajattelen. Olen myös paljon ”siivousta” tehnyt ihmissuhteissa. Olen huomannut sen, että en kanna mukanani, enää sellaisia ihmissuhteita, jotka ei toimi molemmin puolin. Olen aikaisemminkin kirjoittanut siitä, että todellakin ystävyys on sitä, että kuljetaan yhdessä eteenpäin niin ylä -kuin alamäet ja tuetaan ja tsempataan. Sitä on aito ystävyys. Kavereita on vaikka, kuinka paljon, mutta ne hyvät, oikeat ja aidot ystävät ovat harvassa. Kiitos sinulle, joka pystyt jakamaan tämän saman ajatuksen kanssani, se on tärkeää. 

Muuten oma terveys. En ole tyytyväinen siihen osaan. Edelleen selkä ja napatyrä asialle ei ole tehty mitään. Tosiaan alku syksystä huomasin, että minulla napatyrä oireilee, jonka vuoksi hakeuduin lääkärin vastaanotolle. Tyrä asiaa, kun saatiin hieman eteenpäin, selkä rupesi oireilemaan. Nyt on siis tilanne se, että odotan lääkärille aikaa tyrästä ja painonpudotus asioista. Odotan ortopedille pääsyä selän kanssa. Siis todellakin tämä vuosi on ollut super haastava oman terveyden osalta. Olisi välillä tehnyt mieli, jo luovuttaa, mutta tässä sitä mennään ehjin nahoin eteenpäin. 

Miten lasten asiat? Entä uusioperhe kuviot? Parisuhde? Lasten etäperheeseen asiat? Oi, niitä on niin paljon vielä kesken eräisiä asioita. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. :D 

Olen kiitollinen myös omalle seurakunnalle, meidän perheen tuesta ja ymmärryksestä. Minulle ainakin näinä erämaa kausi hetkinä seurakunta on lepo paikka. Huomasin tänäänkin, että minulla oli kova ahdistus seurakuntaan mennessä. Siellä, kun sain Jumalan edessä olla omine ajatuksineen ja tunteineen, olo tuntui paljon paremmalta pienen rukouksen jälkeen. Toki voihan sitä kotonakin rukoilla, mutta silloin, kun sinulla on vaikeaa seurakunta veljet ja sisaret ovat paras apu ja tuki. Tänä vuonna olen myös siitä kiitollinen, että olen saanut kaksikymmentä vuotta seurata Jeesusta elämässäni. Olen myös sen kautta saanut kylvää uskon siemenen omalle jälkikasvulle. Niin kuin aikaisemmin taisin mainita niin olen siitä iloinen, että esikoiseni meni kasteelle ja liittyi sitä kautta seurakunta yhteyteemme, jossa saamme perheenä yhdessä palvella, kukin omalla palvelupaikallaan. Näillä eväillä eteenpäin siis seurakunta kuvioissa.  

Mistä kaikesta osaan olla kiitollinen? Siitä, että olen elossa ja terveenä, vaikka tietyt sairaudet vaivaavatkin. Minulla ja perheelläni on koti, ruokaa ja rakkautta. Olen kiitollinen myös siitä, että olemme perheenä päässeet asioissa eteenpäin. Meistä on tämän viimeisen kolmen vuoden aikana hioutunut oma yksikkönsä. Olemme tiimi. Vaikka välillä mennään vasten tuulta, se ei haittaa, sillä, kun meillä on oikea suunta elämässä, voimme voittaa ne asiat, jotka yrittävät saada meidän laivan kaatumaan. Todellakin tänä päivänä voin sanoa, että se mitä olemme perheenä joutuneet käymään läpi, helvetin tulen, näin sitä voi kuvailla. Vieläkin usko jaksaa antaa voimia ja kantaa meitä eteenpäin. Ilman uskoa ja Jumalan apua, emme olisi tässä tilanteessa. Ymmärrän toki, että et välttämättä ajattele näistä asioista samalla tavalla kuin minä. Kukin uskoo mihin uskoo tai ei usko. Ei se minun uskoani ja pelastustani horjuta sen enempää, enkä voi ihmisiä lähteä tuomitsemaan sen perusteella. Meillä jokaisella on vapaus valita, mihin asioihin haluamme käyttää aikaa elämässämme. Minulle usko, on yksi elämän perusta ja ajattelen, että kaikki mitä elämässäni tapahtuu, on lahjaa ja lainaa. Siksi menenkin eteenpäin sillä ajatuksella, että koskaan ei voi tietää mitä elämässä tapahtuu. Siksi on parempi, ettei liikaa turvaudu ihmissuhteisiin tai rahaan. Oma kokemukseni on se, että, kun olen sinisilmäinen. Ihmiset pystyvät ikävästi tekemään minulle, että kääntävät selkänsä. Jumalaan voin luottaa 100% ja häneltä tulee apu, joka tilanteeseen. Apu ei ole aina sitä, mitä me itse haluamme vaan sitä, minkä Jumala meille parhaaksi näkee. Se näistä uskonasioista sitten. 

Missä olisi vielä parantamisen varaa? Varmasti ainakin siinä, että saisimme lasten isän kanssa hiottua lasten asiat hyvin kuntoon. Tai se, että minä saan itse eheytyä menneisyyden haavoista. On paljon asioita, mitkä ovat vielä kesken ja on asioita, joita ei koskaan saa elämässä päätökseen. Se on vain hyväksyttävä. Näillä, kun mennään eteenpäin niin uskon siihen, että hiljaa hyvä tulee. 

Haluan myös samalla kiittää teitä rakkaat lukijat ja tukijat tästä kuluneesta vuodesta 2018. Tehdään parempi vuosi omalta osaltamme vuodesta 2019. Nautitaan rakkaistamme vierellä ja siitä, että saamme vielä elää täällä maan päällä elämää. Näiden sanojen myötä aionkin kertoa teille, että aion laittaa blogini tauolle. Minulla ei tällä hetkellä ole voimavaroja blogini kirjoittamiseen. Aion keskittää omat voima varani siihen, että meidän perhe ja lapset voivat hyvin. Toivon, että saadaan elää rauhassa perhe elämää ilman mitään häiriötekijöitä. Voin kokemuksella sanoa, että en vaihtaisi tätä nykyistä elämääni mihinkään. Olen todellakin kiitollinen siitä, että puolisoni on rinnallani kaikista olosuhteista huolimatta. Olen iloinen siitä, että meillä on hyvä olla kotona. Koti on paras paikka. On aika kiittää teitä ja jättää teille joksikin aikaa hyvästit. Halataan, kun tavataan ja ei muistella pahalla! Meillä kaikilla on joskus se huono päivä. Olen oivaltanut ainakin yhden asian, että se millainen päivä minulla on, johtuu ihan siitä, että millä mielialalla aloitan päiväni. Vaikka sataisi paskaa niskaan, niin voin siinäkin hetkessä yrittää ajatella positiivisia asioita ja sitä, että kaiken paskan jälkeen tunnelin päässä todellakin näkyy valoa. Näihin ajatuksiin onkin hyvä lopettaa tämä blogini kirjoittaminen. Ihanaa uutta vuotta 2019! <3 

-Johkis.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett