Siirry pääsisältöön

Lokakuun loppu puolella mennään.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Lokakuun puolella mennään. Lehdet ovat tippuneet puusta ja luonto valmistautuu lumen tuloon. Muuttolinnutkin ovat lentäneet etelään, vettä sataa ja on pimeää. Viime viikon saimme lasten kanssa nauttia syyslomasta ja seuraava loma onkin joululoma. Sitä odotellessa.

Opinnot

Tällä hetkellä minulla tökkii opinnot todella pahasti. Huomaan, että itseni motivaatio on laskenut. En millään jaksaisi lähteä harjoitteluun. Toiseksi sen tekee myös se, kun olen ollut kipeänä tässä loma viikon jälkeen. Olen miettinyt paljonkin erilaisia vaihtoehtoja ja miettinyt sitä, että vaihtaisinko alaa kokonaan. Toisaalta tiedän, että ensi keväänä saisin tästä tutkinnosta paperit käteen. Toisaalta tiedän myös sen, että tulevaisuus pelottaa opintojen ja työelämän suhteen. No, minäpä olen menossa ensikuussa pääsykokeisiin. Aion lähteä lukemaan lastenohjaajaksi. Se tuntuu omalta alalta ja itsellä, kun lapset ovat jo isompia niin olisi ihana tehdä töitä pienempien lasten kanssa.

Mieliala

Tällä hetkellä omassa elämässäni on ollut liiankin paljon stressaavia tekijöitä. Parisuhde, talousasiat ja opinnotkin. Olen tullut nyt uupumuksen kanssa alaspäin kesän jälkeen. Lääkäri on kuitenkin sitä mieltä, että lääkitystä ei olisi tällä hetkellä hyvä vaihtaa, sillä se vaikuttaa jokapäiväiseen elämään. Nyt olisi kuitenkin pidettävä elämä mahdollisimman kasassa ja olla itsellä se tietty rutiini ja aikataulu niin ei tulisi sitä, että jäisi ihan sängynpohjalle makaamaan. On ollut myös seurakunta asioissa, kipeitä asioita ja niiden vuoksi olen myös ollut erittäin alakuloinen. Kuitenkin en sen enempää halua täällä blogissa avautua näistä asioista, joista mainitsin. Mutta päivä ja hetki kerrallaan. Ei siinä muu auta.

Harrastukset

Olen tänä syksynä aloittanut Viron kielen kurssin. Minulla ei pitkään aikaan ole ollut jotakin ihan omaa harrastusta, jossa saisin itsekseni käydä ja keskittyä vain niihin asioihin. Minulla kesällä nousi vahva tunne, että haluan opiskella Viron kieltä, joten kurssille sitten hakeuduin opiston kautta. Nyt jouluun asti peruskurssilla ja joulun jälkeen jatko kurssilla, jos motivaatiota riittää. Muita harrastuksia minulla ei tällä hetkellä ole, ellei lenkkeilyä lasketa. Olen oppinut nauttimaan kävelemisestä luonnon keskellä ja nauttia raikkaasta ilmasta. Olen kiitollinen siitä, että pääsen liikkumaan omilla jaloillani.

Syysloma viikko

Syysloma viikko meni osittain lasten ja perheen parissa. Lapset olivat yökylässä ja kävivät leffassa itsekseen. Perheen kanssa yhdessä pelailimme lautapelejä ja Gitar heroa playstationilla. Katselimme leffaa ja herkuttelimme. Olen sitä mieltä, että aina ei tarvitse jonnekin lähteä, kun kotonakin voi keksiä lasten kanssa kivaa tekemistä.

Perjantai

Tänään on tosiaan perjantai ja olemme viikonlopun ilman lapsia. Olemme oleilleet kotona, sillä tällä hetkellä flunssa ja silmätulehdus rajoittaa jonkin verran omaa jaksamista. Aion tänään ainakin mennä seurakuntaan ystäviä tapaamaan nuorten illan merkeissä. Muuten kaikki viikonlopun suunnitelmat ovat ihan auki.

Ihanaa viikkoa teille jokaiselle rakkaat lukijat ja tukijat! Pidetään rakkaistamme huolta! <3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett