Siirry pääsisältöön

Tien risteyksessä?!


Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Nyt sisälläni syyhyää ja mieleni ajattelee, että kirjoitanpa ihan tosissaan taas asioista. Olen saanut jonkinlaista palautetta, myös siitä, että minkälaisia tekstejä ihmiset tykkäävät lukea tai mitä kannattaisi tehdä toisin.

Joulu meni ja oli ja seuraavana uusi vuosi perheen kanssa. Minusta tuntuu tällä hetkellä, että saan taistella omien sisäisten tunteideni kanssa. Olen pitkään jo huomannut, että minulla on todella epävarma olo siitä, mitä haluan tai mitä tunnen.

En tällä hetkellä pelkää kirjoittaa tai jättää kertomatta asioita. Toki tämä on minun tunteeni ja mielipiteeni, niin kuin parisuhteessakin on kaksi erilaista näkökulmaa.
Meillä mieheni kanssa on ollut erittäin rankka syksy takana niin parisuhteen, kuin perhe-elämän osalta. Olen monta kertaa miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että olisi vain helppo painaa ovi kiinni ja jättää kaikki kesken.

Ensinnäkin, kun menin seurakunnan pastorille puhumaan näistä asioista, en kokenut saavani sieltä tukea. Koin, että seurakunta ei ole minua varten. Olen siis pienestä asti ollut uskossa ja välillä kamppaillut tuonkin asian kanssa. Sain myös kokea seurakunnan kautta ikävää kohtelua, se on jättänyt minuun ikävät jäljet. Asiat, jotka olisi pitänyt käsitellä, niitä ei koskaan käsitelty kuin sielunhoitajalla. Pastori sekä vanhemmisto päätti omalta osalta asiat käsittelemättä. Olen pyytänyt sitä jo monta viikkoa ja tässä sitä ollaan.

Parisuhde on mennyt kuin vuoristorataa. Kävimme myös pastorin kanssa keskustelemassa asioista ja hänen näkökantansa oli tietenkin se, että aviolittoa kannattaa jatkaa ja edes kokeilla miten menee arki, kun minä aloitin koko päivä työt. Teinkin erittäin paljon töitä tässä, ansaitakseni lasten kanssa loman samaan aikaan. On ihana, että minulla on erittäin joustava työnantaja, joka antoi mahdollisuuden tähän vaihtoehtoon.

Olemme myös mieheni kanssa erilaisia siinä, että mieheni on enemmän koti-ihminen ja minä taas tykkäisin viettää aikaa perheen sekä ystävien kanssa. Nytkin meille tuli riitaa uudestavuodesta, että millä kokoonpanolla vietämme sitä. Toivon, että pääsemme siinä yhteisymmärrykseen.

Olen muutenkin kokenut tämän loman niin, että minua ahdistaa kotona olo. Pitkään, kun kävin, töissä tykkäsin olla kotona ja kotona oli ihan mukava olla. Nyt tuntuu siltä, että kotona minun pitäisi ikään kuin elää muille ihmisille. Tehdä miten mieheni haluaa minun tekevän. Eli taas tullaan siihen suorittamiseen. Joka ilta istun sohvalla mieheni kanssa katsomassa telkkaria. Minulla ei ole aikaa omille ajatuksille tai asioille. En tiedä miten muut parisuhteessa kokevat nämä asiat. Mutta tältä minusta tällä hetkellä tuntuu. Lukeminen on myös jäänyt kokonaan ja tuntuu siltä, että en pysty keskittymään asioihin.

Tuntuu silti, että oravan pyörä pyörii ja mistään ei ole ulospääsyä. Tuntuu siltä, että matka jatkuu samalla tavalla ja siihen ei tule minkäänlaista muutosta. Olen ihan hukassa näiden ajatusten kanssa. Minusta on muutenkin tullut erittäin sulkeutunut ihminen. Ei oikein kenellekään huvita kertoa tai puhua asioista. Miten tämä nyt näin meni?

-Johkis

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett