Siirry pääsisältöön

Tervetuloa alkanut vuosi 2020.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Vuosi vaihtui ja on uusi aika 2020. Aika jännittävää. Noh, ollaan jo puolessa välissä Tammikuuta. Voi sanoa, että vanha jäi taakse ja uuden alku taas vuodelle ja ihan kaikelle. Toivottavasti teillä vaihtui vuosi hyvin. Meillä se meni perheen parissa. Oltiin kotosalla ja poltettiin tähtisäde tikkuja sekä katseltiin lasten kanssa elokuvaa. Minäkin sain olla kahden viikon lomalla ja se teki oikein hyvää, sillä seuraava pidempi loma onkin kesäloma sitten seuraavaksi heinäkuussa.

Tammikuu alkoi ihan jees box merkeissä. Toki edelleen haasteita riittää, mutta silti suunta on mennä eteenpäin kaikesta huolimatta, tapahtuipa mitä tahansa. Kävin myös vanhempieni ja ystävieni kanssa risteilyllä ennen töiden alkua ja se oli oikein hyvä juttu. Siinä reissussa sai oikein mieli ja sielu levätä ja toki maisemanvaihdos päiväksikin teki ihan hyvää. Näitä reissuja osaa kyllä arvostaa. Voisi vielä näitä reissuja tehdä tämän vuoden puolella muutaman. Eiköhän se riitä täksi vuodeksi.

Suunnitelmat tälle vuodelle. En ole oikeastaan niitä tehnytkään. Elän hetken ja päivän kerrallaan. Toki joitakin asioita pystyy suunnittelemaan etukäteen. Ainakin minulla on synttärit tulossa ja sitä olen viettämässä rakkaiden ystävien kanssa. Menemme kiinalaiseen ravintolaan syömään ja keilamaan. Odotan siis kovasti jo viikonloppua ja vielä ennen sitä olisi pari työpäivää, kun tässä välissä minulla on pari vapaa päivää töistä. Yritän nyt nauttia näistä parista vapaista ennen töiden alkua. Kyllä tuo työ on hektistä, että saa olla silmät ja korvat tarkkana joka suunnalla.

Tällä hetkellä työrintamalla näyttää oikein hyvältä ja olen erittäin tyytyväinen kaikkiin osapuoliin töideni osalta. Toki huomaan olevani väsyneempi, kun teen pitkää viikkoa ja pitkiä päiviä. Niihinkin on jonkun verran tulossa muutoksia ja viikot ovat hyvin erilaisia. En valita turhasta vaan olen iloinen siitä, että töitä riittää ja saan vihdoinkin tienata rahaa, jota opiskellessa ei ole niin paljoa. Kyllä sitä saa olla kiitollinen siitä, että töitä ja terveyttä on sillä se ei ole itsestään selvyys.

Toki minua myös odottaa opinnot maaliskuussa. Saa nyt nähdä kuinka hyvin saan yhdistettyä opinnot sekä työt. Se jää nähtäväksi ja sitä odotellessa sitten. En kuitenkaan tuotakaan asiaa jaksa stressata etukäteen. Maaliskuuhun päin mennään. Huh, huh.

Olen myös jonkun verran tehnyt suunnitelmia lasten kanssa. Olemme lähdössä helmikuun alussa minä ja lapset ja yksi ystäväni Tukholman risteilylle. Lähden siis kaikkien neljän lapsen kanssa. En jaksa sitäkään stressata etukäteen sillä nyt, kun lapset ovat isompia heidän kanssaan on huomattavasti helpompi matkustaa ja käydä erilaisilla reissuilla. Maaliskussa olen myös lähdössä molempien tyttärieni kanssa leirille. On kyllä mukava lähteä sinnekin. Pääsee taas koko viikonlopun valmiiden pöytien ääreen. Valitettavasti hiihtolomalla olen töissä, joten mies saa pärjätä lasten kanssa kotona sen aikaa, vaikka minun lapseni ovat lähdössä isovanhempiensa kanssa ulkomaille reissuun. Onnea heille, kun he pääsevät lämpimään ja me jäämme tänne pohjolaan virumaan. Vaikka eihän noista säistä koskaan tiedä, nytkin pitäisi olla lunta niin eipä näy missään. Taitaa juhannuksesi viimeistään lumet tulla.

Meillä eletään myös kotona murrosikää joidenkin lasten kohdalla. En voinut koskaan kuvitella odottavani tätä päivää. Toki kaikenlaisia haasteitakin riittää sen osalta, mutta kyllä niistäkin selviää eteenpäin keskustelemalla asioista puolison sekä lasten kanssa. No toisaalta voi sanoa, että pahin on vasta edessä, toki kaikki lapset ovat omanalaisia ja hyvin erilaisia myös luonteineen. Se jää nähtäväksi sitten. Mutta siis tervetuloa murrosikä meidän kotiimme. Sinä joka elät pienlapsi arkea, niin odotapa aika menee vauhdilla ja kohta on teilläkin murrosikä edessä.
Tulipas tästä nyt hyin paljon kaikenlaista kirjoitettavaa ja kerrottavaa. Olkaa rakkaat ystävät armelijaita, kun blogini on hiljainen.  Minulla on niin paljon kaikkea työssä, perheessä ja arjen keskellä. En ehdi niin usein kirjoitteleman.

Ihanaa tulevaa vuotta teille jokaiselle. Olette tärkeitä ja rakkaita. Pidetään rakkaistamme huolta!

-Johkis

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett