Siirry pääsisältöön

Matkalaukku elämää ja muutoksia.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Viimeiset viikot ovat olleet aika raskaita ja elämä on heittänyt kuperkeikkaa ympäri. On ollut niin paljon uusia asioita tehtävänä ja vielä asunto pakattavana. Siitä enemmän lisää myöhemmin. Muuten viikot on menneet ihan ok. Olen tyytyväinen siihen, kuinka tällä hetkellä menee. Aina sitä ei pysty itse valitsemaan ja vaikuttamaan mutta näillä nyt mennään.

Tosiaan kirjoitin aikaisemmin siitä, että päätimme erota puolisoni kanssa. Päätös oli tosiaan meidän yhteinen. Voimme sanoa, että olemme tehneet töitä todella monien vuosien aikana, mutta me emme selvinneet niistä muutoksista ja paineista yhdessä, joita meidän perheen osaksemme koitui. Silloin, kun tapasimme, menimme hirveän nopeasti yhteen. Emme edes kunnolla tunteneet toisiamme ja olimme niin erilaisista taustoista ja maailmoista. Meidän perhettämme piinasi myös lastensuojelu useamman vuoden. Emme saaneet rauhassa elää sitä normaalia perhe elämää. Ehkä sitten vaan kaikki asiat kriisiytyivät niin pahasti. Siinä yrität sitten elää elämää lasten sekä uuden puolisosi kanssa. Ei ollut helppoa, kun moni ihminen yritti tuhota meidän liittoamme alusta alkaen. Minulla myös meni muutama ihmissuhde siinäkin, mutta näin jälkikäteen ajatellen, ne eivät ehkä olleet sen arvoisia.

Ongelmat pahenivat noin pari viikkoa sitten. Tulin reissusta kotiin ja myönnän, että itse olin myös mokaillut sinä viikonloppuna. Ei asiat menneet ihan putkeen, miten ehkä olin itse suunnitellut. Mutta toisaalta elämässä ei voi aina ennustaa sitä, että mitä seuraavaksi tapahtuu. Siinä sitten välit eskaloituivat oikein kunnolla ja jo juna matkalla kotiin mennessä mietin, että nyt on minun ja lasten pakattava tavarat ja lähdettävä. Emme voi jäädä kotiin, jossa minulla ja lapsilla on turvaton olo. Kuitenkin mieheni päätti, että on parempi, että hän lähtee, sillä minulla ja lapsilla on helpompi, kun saamme olla omassa kodissa ja suorittaa arjen askareita sieltä käsin. Nyt olemme siis useamman viikon vuorotelleet kotona oloa. Tällä hetkellä lapset saavat olla vanhempieni luona turvassa, sillä lastensuojelu päätti niin, että se on parempi paikka lapsille, kuin turvakoti. Minä puolestani majoitun missä milloinkin. Onhan tämä kuukausi vähän matkalaukku elämää.

Kuitenkin huhtikuussa pääsemme lasten kanssa muuttamaan uuteen kotiin. Se on parasta ja sitä odotan jo innolla. Onneksi kuitenkin viikot menevät nopeasti. Uuden kodin osalta on myös hoidettavia asioita ja muutto ilmoituksia ja sen sellaista. Aika mallillaan alkaa asiat olemaan. Haluan myös salata olin ja asuinpaikkani. Se on tällä hetkellä tärkeää minun ja lasten hyvinvoinnin kannalta.
Meillä olisi tänä kesänä tullut viisivuotis hääpäivä ja viime vuonna aloimme suunnittelemaan häitä, joita ei nyt sitten tulekaan. Se oli minulle erittäin iso pettymys, mutta ei se enää harmita. Näillä on nyt mentävä eteenpäin. En uskalla vielä unelmoida naimisiin menosta, että ehkä joku päivä löydän sen prinssin, joka osaa arvostaa ja rakastaa minua juuri sellaisena kuin olen.

En olisi koskaan osannut kuvitella, että näin kolmikymppisenä naisena joudun toistamiseen väkivaltaiseen ja narsistiseen parisuhteeseen. Toki se on suuri riski mennä uudestaan samaan, kun on taustalla jo sellainen suhde. Minun on tällä hetkellä vaikea luottaa kenenkään. Olen ihan rikki ja haavoilla. Mutta lasten ja itseni vuoksi minun on ryhdistäydyttävä ja mentävä eteenpäin. En voi jäädä maahan makaamaan.

Minulla ei tällä hetkellä ole suunnitelmia tulevaisuudelle. Ensinnäkin aloitin juuri viime viikolla opinnot, ne ainakin olisi tarkoitus suorittaa loppuun. Työt minulta loppui, kun sattui tapaturma työmatkalla. Huomenna olisi mentävä polven kanssa lääkärin vastaanotolle. Katsotaan mitä lääkäri sanoo siihenkin asiaan. Tämän loppu kuukauden, kun jaksan, niin olen tyytyväinen ja onnellinen, että pääsen muuttamaan lasten kanssa uuteen kotiin. Lapset ovat nyt siihen asti vanhemmillani ja käyvät koulua sieltä käsin. Kiitos rakkaille vanhemmille sekä ystäville, jotka jaksavat tukea minua tässä tilanteessa. Kiitos myös sinulle rakas lukija ja tukija! Jään innolla taas odottamaan seuraavaa blogi kirjoitusta.

-     - Johkis

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett