Siirry pääsisältöön

Vaiettu rakkaus.


Heips rakkaat lukijat ja tukijat!

Kuinka voi rikkoa mitään sellaista.
Mitä ei olemassa ole enää pitkään aikaan ollutkaan.
Omasta mielestä en tehnyt syntiä.
Jos ei tunteita jäljellä oo on hyvä, et on vierellä
joku toinen joku, joka jakaa sen salaisuuden.

Vihdoin on aika julkistaa se vaiettu rakkaus, josta en ole voinut puhua tai kirjoittaa. Olen kätkenyt sen sydämeeni. Tiedän, että osa ihmisistä saattaa olla eri mieltä kanssani, mutta minä olen tehnyt valintani, vaikka tiedän ettei se helppo tie tule olemaan.
Voisin kirjoittaa Suvi Teräsniskan sanoin:

Tää on vaiettu rakkaus, josta ääneen ei puhua saa.
On kai kielletty onnellisuus, kaiken taa se täytyy piilottaa.
Tää on vaiettu rakkaus, josta tarinan vois kirjoittaa.
Vaan ei saa se pitää sydämeen tallettaa.

Palataan vuoteen 2004. Olin silloin noin 14-vuotias nuori neiti. Kävin paljon seurakunnan piireissä ja olin aktiivisesti mukana omassa seurakunnassa mm. nuorten illoissa. Silloin jo sydämeni sykki yhdelle nuorelle miehelle. Tiesin, että hän on minua muutaman vuoden vanhempi. Olin ujo ja en uskaltanut ottaa kontaktia häneen, ihailin häntä vain salaa. No, täytyy sanoa, että oma rakas veljeni toimi amorin nuolena ja kohta jo vietimme aikaa yhdessä ja seurustelimme. Hän olisi siis se ”first love”. Tuo aika, jonka silloin saimme viettää yhdessä, oli tosi mukavaa aikaa. Kuitenkin tiemme erkanivat jossain vaiheessa.

Vuodet kuluivat ja kumpikin tahoillamme olimme naimisissa sekä perheellisiä ihmisiä. En olisi koskaan voinut kuvitella, että tapaamme joskus uudestaan näissä merkeissä, että koemme vielä tunteita toisiamme kohtaan. Vihdoinkin, kaikki tapahtui niin äkkiä, pitkästä aikaa. Eihän kukaan ihminen mahda omille tunteilleen mitään.

Kun tavattiin, tunteet salattiin.
Alussa pitkään aikaan, vaan periksi annettiin.
Aamu sarastaa, kaipuu ahdistaa
Kuinka voi kukaan noin komea ja järkevä minua rakastaa.
Kaiken jälkeen toivon, että saamme sen, mahdollisuuden.

Tosiaan moni luulee, että minä olin se, joka petti edellisessä suhteessa. Ei se niin ollut. Moni ihminen on saanut sellaisen kuvan, että tässä olisi kolmas pyörä mukana. Tosiaan niin kuin aikaisemmassa tekstissä mainitsin, että ero päätös oli molempien yhteinen niin sen jälkeen otin vasta yhteyttä tuohon nuoruuteni ensi rakkauteen. Minä en koe, että olisin tehnyt mitään väärää siinä, mutta toki jokainen saa tulkita sen omalla tavallaan.

Tapasimme pitkästä aikaa ja juttua riitti ja olimme kokeneet paljon samankaltaisia asioita. Tiesimme heti, että tässä meillä on uusi mahdollisuus kokeilla olla yhdessä. Toki moni miettii sitä, että kun on lapset kuvioissa ja muuta niin olisi hyvä ottaa varovasti ja ehkä ei heti näyttää lapsille uutta kumppania. Huomasin itse, että lasteni kohdalla on uusi mahdollisuus, vaikka lapset ovat kokeneet paljon huonoja asioita elämässä. Tiedän myös vanhempana sen, että se ei ole lasten valinta, kun aikuiset eroaa tai valitsee uutta kumppania itselleen.

Nuorempana minä olin kova ihastumaan, siksi varmaan yritin ns. väkisin, että joku olisi ollut kanssani. Hain varmaan hyväksyntää tietyllä tavalla. Nytkin voin myöntää, että olen varovainen ja ei ole helppoa olla suhteessa monen huonon suhteen jälkeen. Kuitenkin olen huomannut lapsistani, että he ovat saaneet elämään uuden turvallisen aikuisen ja isähahmo mallin. Varsinkin poikani on tykännyt todella paljon, kun on joku, joka hänen kanssaan pelaa palloa pihalla tai tekee yhdessä joitakin muita asioita. Olemme myös saaneet lasten kanssa kokea sitä, että on oikeasti joku luotettava ja turvallinen aikuinen meidän elämässämme.

Olen myös joskus sanonut sen, että ei koskaan kukaan muu aikuinen tule korvaamaan biologisia vanhempia lapsilleni ja ei se ole tarkoituskaan. Tiedän, että monet uskovat tulevat varmasti tuomitsemaan minut, kun olen vielä virallisesti naimisissa. Kuitenkin olen sitä mieltä, että meistä jokainen itse tekee omat valinnat elämässä ja myös vastaavat seurauksistaan siitä ihan itse. Toki kristityt ihmiset ajattelevat, että en voisi olla parisuhteessa ennen kuin eroni on virallinen. Minä taas ajattelen asioista toisella tavalla. Tiedän myös, että monet seurustelevat jo uuden kumppanin kanssa, vaikka ovat vielä virallisesti avioliitossa. Ei minulla kuitenkaan ole kantaa ottaa tuollaiseen tilanteeseen. Monesti perheiden elämä ei näy ulkopuolisille sellaisena, kuin on ja kaikki ovat saaneet ihan erilaisen kuvan. Minä kuitenkin olen sitä mieltä, että kaikesta huolimatta minulla on oikeus onneen. Ei täällä pallolla ikuisuutta eletä, eikä tiedetä sitä, kuinka kauan. Jos joku minulle tästä tulee sormeaan heristelemään niin siitä vaan, olen valmis kantamaan vastuuni asiasta. Onhan se niinkin, kun itse on nuori ihminen, niin kaipaa vierelleen kumppania, toki ymmärrän, että kaikilla asioilla on oma aikansa ja paikkansa. Minulle kävi näin ja katsotaan miten tästä eteenpäin. Ei ole kiire kuitenkaan mihinkään, onhan nuo vanhat suhteet jättäneet oman jälkensä.

Me oltiin aina yhdessä
jotakin suurta sä ja mä
olit enemmän kuin ystävä
kun hän vei elokuviin sut
mua kaduttaa etten sanonut
älä ota häntä, ota mut

Ihmiset istuu penkeissä
muutama hetki jäljellä
rakkaus repii sydäntä
jos jollain on tätä liittoa
jotain vastaan niin puhua
täytyy nyt eikä huomenna

ja me juostais pitkää käytävää
sen silmissäni nään
Hääkansa jäis vaan ihmittelemään
me oltiin aina yhdessä
ja mä tajusin sen myöhässä

olit enemmän kuin ystävä
olit enemmän kuin ystävä

Näihin tunnelmiin jään…

Kiitos rakkaat lukijat ja tukijat! <3 Ootte ihan parhaita siellä, kiitos kun jaksatte seurata blogiani. Oon teistä jokaisesta todella ylpee ja ihanaa, et just sä oot mun ystävä! <3 Olit ystävä sitten tosi elämässä tai täällä blogissa.

-Johkis <3

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett