Siirry pääsisältöön

Kevätkauden päätös.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! <3

Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen, kun arjen keskellä edes hetken ehdin hengähtää näin blogin parissa. Tuntuu, että viikko meni erittäin nopeasti ja on ollut paljon kaikenlaista tekemistä. Mulla on tällä viikolla ollut siskon tytöt yökylässä ja sitten olen siinä ohessa käynyt vielä koulua, kun oli kevät kauden päätös koulun osalta. Olen myös tällä viikolla ehtinyt yhden päivän käydä töissä. Olemme myös ulkoilleet todella paljon. Nyt alkaakin minun omat vapaat, kun siskon likat lähtee tänään omaan kotiin.

Tänään olen myös menossa tapaamaan ystävää paikkakunnalle, jossa ex-puolisoni asuu sekä lasten isä. Tapaan samalla lapsia, kun he lähtivät viime viikolla isän luokse kesälomaa viettämään. Ovat tämän viikon opiskelleet etänä koulussa ja ylihuomenna saavat todistukset käteen. Voi, että kun omat lapset ovat jo niin isoja. Oma esikoinen lopettaa alakoulun ja siirtyy syksyllä yläkouluun. Hieman taitaa enemmän minua jännittää, kuin tytärtäni. Sillä ei hänen koulunsa käynnissä tapahdu liikaa muutoksia, kun yläkoulu on samassa koulussa.

Mulla on uusia uutisia töiden parista. Tosiaan viime viikolla aloitin työt uudessa perheessä ja käyn siellä muutaman kerran viikossa hoitamassa lapsia. Tuo perhe tuli ihan oikeaan saumaan ja olin itse hieman yllättynytkin. Just sellainen fiilis, että en olisi odottanut tämän tapahtuvan. Olin jo muutama kuukausi sitten laittanut faceebookiin ilmoituksen siitä, että opintojen ohella voisin ottaa töitä vastaan. Olin jo ihan varma siitä, että en saa kesäksi töitä, kun ei vain onnistunut yhteydenottojen suhteen. Työmatka oli liian pitkä ja on hankala mennä, jos ei ole autoa eikä ajokorttia. Tätä tämä on, kun joutuu julkisten varassa liikkumaan. Ei voi käyttää aikaa montaa tuntia päivässä matkoihin, kun on vielä omatkin lapset hoidettava yksinhuoltajan roolissa. Perheessä jossa aloitin hoidan kahta lasta toinen on kolme vuotias poika ja toinen 9:kkden ikäinen. Voi, toivottavasti ei vauva kuume pääse iskemään :D

Viime päivät ovat olleet aika raskaita. On ollut ex-puolison kanssa omat vääntönsä. Hän ajattelee sillä tavalla, että kun olemme vielä virallisesti naimisissa en saisi tapailla muita miehiä. Ja en saisi ollenkaan olla muiden miesten kanssa tekemisissä. Olen siis hänen kauttansa kontrollin alla, jos vain siihen annan luvan. Minä olen itse sitä mieltä, että kun ero on päätetty yhdessä, sen jälkeen kummatkin osapuolet ovat vapaita tekemään mitä itse haluavat. En itse näe ex-puolisoni suhteen sitä vaihtoetoa, että asiat voisi korjaantua. Myös nykyisen mies ystäväni kanssa on ollut omat ongelmat ja haasteensa. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että tarvitsen omaa aikaa ja rauhaa ja selviäisin paljon paremmin, kuin ei olisi ketään miestä häärimässä tässä ympärillä. Olemme myös puhuneet, että voimme pitää taukoa, jos siltä tuntuu. Parempi miettiä asioita kaikessa rauhassa ja mennä niin eteenpäin, kuin hirveällä kiireellä. Siitä ei tule mitään hyvää ja sen olen huomannut aikaisemmissakin parisuhteissa.

Olen myös paljon jakanut ihmisille Jumalan sanaa facebookissa liven muodossa. Olen taas alkanut joka päivä lukea Raamattua ja kuunnella ylistys musiikkia. Tuntuu siltä, että se on tällä hetkellä ainut tapa, joka saa minun mieleni rauhoittumaan ja tuntumaan siltä, että on turvallinen ja hyvä olla. Jumala on niin hyvä meidän elämissämme, jos vain haluamme kuunnella ja ottaa hänen kutsunsa ja sanansa vastaan. Hän tietää sen mikä meille on parasta <3 Siihen itse uskon ja luotan.

Vielä tähän loppuun kerron teille jymy uutisia tällä viikolla saimme myös iloisia uutisia. Saamme lasten kanssa heinäkuulle tuetun loman Ikaalisten Kylpylään. Voi, että. Mä niin nautin, kun pääsee joka päivä allasosastolle uimaan ja syömään valmiiseen pöytään. Ja ne lenkkeily maastot. Voi, että. En malta odottaa! Se tekee meille niin hyvää, kun emme pääse matkustelemaan missään. Lapsetkin välillä havittelevat ulkomaan matkaa. Se on mahdollista ehkä joskus, kun olen palkka töissä päivittäin. Tai sitten jos säästäisimme joka kuukausi pienen summan siihen, että meillä olisi joku tavoite, niin sekin tuntuisi ihan hyvältä ajatukselta. Katsotaan mihin sitä oikein päätyy näiden ajatusten kanssa.

Ihanaa alkavaa viikonloppua teille jokaiselle rakkaat lukijat ja tukijat! <3 Herra on hyvä kaikessa. Pidetään rakkaistamme hyvää huolta. <3


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Huono seura hyvät tavat turmelee.

 Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Ihanaa taas jakaa teille jotakin suoraan sydämestä. Ajattelin teille kirjoittaa siitä, kuinka olen omassa elämässäni kokenut sen, että todellakin seura tekee kaltaisekseen. Viimeksi kirjoitin teille jonkin verran entisestä avioliitostani, joka päättyi lopulta eroon. Toki jokaisella ihmisellä on asiasta omat näkemykset ja monesti kuullaan se toisen ihmisen versio, toinen jää kuulematta ja sillä perusteella tulkitaan, millainen toinen ihminen on. Olen aikaisemmin kirjoittanut siitä, kuinka usko on osa minua ja minun sekä lasteni elämää. Olin noin kymmenenvuotias tullessani uskoon ja minut kasvatettiin ikään kuin pumpulissa. Vanhempani kielsivät minulta lähes kaiken, sanomalla, että ei uskovaiset ihmiset tee niin. Muistan monesti, kun en uskaltanut sanoa kavereille, että en pääse johonkin, kun vanhempani eivät anna lupaa. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että he varjelivat minua viimeiseen asti kaikelta pahalta, kunnes jossain vaiheessa tein kaikk

Kesäkuun kuulumiset.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat! Pitkästä aikaa kirjoittelen blogia ja saan syventyä kirjoitusten pariin. Olen tässä monet kerrat miettinyt, että nyt kesällä somettaminen on muutenkin jäänyt vähemmälle. On ollut niin paljon mukavaa tekemistä, että ei ole somessa ja puhelimella ehtinyt roikkua niin paljoa. Kesäkuu alkaa olla lopuillaan ja kohta on enää kuukausi lomaa jäljellä. Ehkä kuitenkin puoltoista kuukautta, mutta niin se aika vaan kiitää ja menee nopeasti, kun on kivaa tekemistä. Tosiaan sain olla tuossa miesystäväni kanssa kaksin toukokuun viimeisen viikon sekä kesäkuun ensimmäisen viikon. Vierailimme lapsuuden maisemissa ja aika meni todella nopeasti. Kesäkuun toisella viikolla lapset tulivat takaisin kotiin. Ehdimme olla kotona muutaman päivän ennen varsinaista loma reissua, jonne lähdimme koko porukalla kaikki yhdessä. Lapset pääsivät maaseudulle ja lapsuuden maisemiini viettämään aikaa. Uimme, söimme, leivoimme, kyläilimme ja shoppailimme. Teki todella hyvää lapsille o

Nallekarkit ei koskaan mee tasan.

Heips rakkaat lukijat ja tukijat <3 Viimeisiä päiviä viedään tällä viikolla. Viikko on mennyt nopeasti. Huomenna on jo perjantai ja sehän tarkoittaa tikkien poistoa. Jipii! Viikonloppu alkaa ja sunnuntaina saan omat lapset kotiin <3 Ikävä jo heitä. Tämä päivä ei ole ollut viikon paras päivä. Siitä myöhemmin lisää. Aamulla herätessäni olin pirteä. Nukuin viime yön pitkästä aikaa hyvin. Sekin vaikuttaa siihen, että ei ole päivisin niin väsynyt. Minulla piti tänään olla psykiatrisen sairaanhoitajan tapaaminen. Peruin sen kuitenkin, sillä en voi vielä istua ja sain jutella mieltä painavista asioista sielunhoitoterapeutin kanssa. Aion kuitenkin huomenna varailla uutta aikaa hoitajan tapaamiselle. Maanantaina pääsenkin taas pitkästä aikaa ryhmään, jossa käyn. Pari kertaa jäänyt väliin leikkauksen vuoksi. Tänään todellakin minulla ei ollut onnenpäivä. Vetoketju meni takista rikki ja sitä ei voi korjata. Lähdimme miehen kanssa Helsinkiin pyydystämään uutta takkia. Tuloksett